curacao Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 prøver å sette opp ett nettverk, dvs. 5 av 6 pcer finner hverandre på nettverket og alt fungerer perfekt.. Det er bare den ene pcen som ikke finner noen andre.. De fleste pcene kjører winxp også den som ikke fungerer. Har kjørt nettverksveiviseren med nøyaktig samme innstillinger som resten, protokollene og sånt har jeg også gjort at er helt identiske. Det som skjer: Vi andre ser pcen hans i arbeidsgruppen, men får ikke tilgang til den. (han har satt på deling ja). Vi får heller ikke pinget ham. Da jeg tok og byttet navn og startet pcen hans på nytt, så jeg både den gamle og den nye på nettverket, så gikk jeg inn på det han hadde delt og trodde alt var i orden. Men da vi skulle gå inn og sjekke med hans pc, fikk han ikke tilgang til arbeidsgruppen. så kjørte vi veiviseren på nytt, men da fikk jeg ikke lenger tilgang til ham. Gadd ikke prøve å bytte navn og restarte igjen ettersom dette sannsynligvis ikke løser noen ting? NB. får pinget de andre maskinene fra ham. Noen som vet hva som kan være feil? Har vurdert å reinstallere xp, men er jo tungvint. Dessuten har vi prøvd å koble til min pc på "hans" kabel så er ikke noe galt med "koblingene" Er altså en eller annen innstilling som er feil på hans pc? Dette ble mye knot, men er litt vanskelig å forklare ;D Hvis noen har noen tips så hadde det vært kjempefint!! mvh Erling Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Gå på de aktuelle maskinene og gjør dette: Start -> Run -> CMD -> ipconfig Da får du listet IP'ene til maskinene. Sjekk at maskinen som har problemer er innenfor samme "range" som de andre (dvs f. eks. 192.168.0.x) og at subnetmask er den samme (standard er 255.255.255.0). Jeg har merket selv at XP har en tendens til å tukle til subnetmask. Eventuellt kan du sette den manuelt. Lenke til kommentar
curacao Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 har samme ip mask greine 192.168.1.x takk for forslag, men sliter fortsatt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå