Gå til innhold

Sånt hater jeg å se: Paikasting

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir verden ett bedre sted av at vi tvinger i oss mat, mens halve verden sulter?

Om man regelmessig tvinger i seg mat blir man feitere da man får mer mat enn man trenger, noe som ikke hjelper verken oss eller de som sulter

Jeg kaster mat med god samvittighet, hjelper ingen at jeg spiser mat jeg verken trenger eller vil ha...

Lenke til kommentar

Nå bør det jo nevnes at det ble brukt "paier" som besto av (hvis jeg ser riktig) papptallerkener med en blanding av vann og mel som "fyll".

Så kan en helt sikkert argumentere for at mel og vann kan brukes som ingredienser for ulike typer mat, men det blir litt tynt for min del.

Du får hate det så mye du vil, jeg skal ikke forsøke å nekte deg det, men var akkurat dette eksempelet så ille?

-Deluze

Lenke til kommentar

Blir verden ett bedre sted av at vi tvinger i oss mat, mens halve verden sulter?

Om man regelmessig tvinger i seg mat blir man feitere da man får mer mat enn man trenger, noe som ikke hjelper verken oss eller de som sulter

Jeg kaster mat med god samvittighet, hjelper ingen at jeg spiser mat jeg verken trenger eller vil ha...

Hvem sier at man skal tvinge i seg noe? Kan ikke forstå at det er så vanskelig å ikke ta mer på asjetten enn man regner med spise.

Og så er det som regel lett å sette noe til side til senere :idea:

Lenke til kommentar

På asjetten er greit nok, men er ofte igjen noe av det man tar av, som hos meg gjerne blir kastet. Ser fortsatt ikke hvorfor jeg skal justere mitt forbruk fordi noen ett helt annet sted i verden har mangel på det. Er jo ikke slik at maten vi har her kan brukes der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På asjetten er greit nok, men er ofte igjen noe av det man tar av, som hos meg gjerne blir kastet. Ser fortsatt ikke hvorfor jeg skal justere mitt forbruk fordi noen ett helt annet sted i verden har mangel på det. Er jo ikke slik at maten vi har her kan brukes der.

Det meste av maten i Norge importeres, så det er jo fullt mulig at noe av maten du kaster kunne blitt brukt skikkelig. Matproduksjon bruker mye energi, særlig kjøtt, og bare en liten reduksjon i konsumet av kjøtt vil bidra til enorme reduksjoner av klimagasser og forbruk av drivstoff. Maten kan også fraktes rundt omkring i verden så i mange tilfeller vil vårt forbruk påvirke markedsprisene i andre (fattigere) land.

Når man har råd til å kaste mat er maten alt for billig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei ingen "skal" noenting, sa bare hvordan jeg har det. Og for meg går det ikke på at det skulle "brukes andre steder". Det er ganske enkelt bare at jeg ikke får meg til å kaste noe mat.

Andre får jo selvsagt gjøre hva de vil.

Synes heller ikke det er noe problem å avpasse hvor mye man kjøper inn, sånn at noe ikke blir for gammelt og må hives av den grunn. I dag har man jo også frysere så man kan berge det som eventuelt kommer i faresonen. Synes ikke det vanskelig, og er glad for at jeg har denne innstillingen.

Å ha en sånn råflott holdning til mat, som å bare kjøpe i overkant og kaste med "god samvittighet" kunne jeg aldri tenkt meg. Det byr meg helt imot. Ville blitt dårlig av å leve slik.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...