Gå til innhold

Når de intolerante forsvarer det tolerante samfunnet


Anbefalte innlegg

Det nærmeste man kommer en "standard" for hva som er et bra samfunn, er å se på hvordan de som er dårligst stilt har det. Vestlig kultur stiller der i en helt annen klasse enn f.eks Saudi-Arabia, der "gjestearbeidere" brukes som slaver for en overklasse av oljerike latsabber, kvinner er handelsvare og uten menneskeverd, homofile henges opp på torget etter halsen, og minoriteter i beste fall blir behandlet som mindreverdige.

 

Vi må tørre å innrømme at noen kulturer har gjort større fremskritt enn andre. Kulturrelativisme er galskap!

 

Tør du da også innrømme at den kulturen som har gjort større fremskritt enn resten fremdeles dømmer barn til fengsel hele livet, som står bak de fleste henrettelser av mennesker, som fremdeles driver med rasistisk diskriminering, som driver med statsterrorisme i selvforsvarets navn, og som har fleste pedofile overgripere? Hvordan kan man da påstå at Vesten er så mye bedre enn alle andre?

 

Og skal vi bruke utviklingen som argument, bør i så fall nettopp Norge tie stille. Norge henger langt etter i mange områder i Europa, og la oss ikke glemme at Kina slår økonomisk hele Vesten langt ned i støvlene, og at både Taiwan, India og Japan gjør det samme når det gjelder teknologisk utvikling. Skal vi altså bruke utvikling som argument for å bedømme hvem som er den beste kulturen, ligger Vesten nokså tynt an.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din nasjonalistiske arrogans er meget vanlig i det høyreradikale miljøet. Jeg er faktisk stolt over norsk kultur, men i motsetning til deg bruker jeg den ikke som unnskyldning for å innbille meg at jeg er så mye bedre enn alle andre med en annen kulturell bakgrunn.

 

Hadde det vært en innbildning så ville du hatt et meget kraftfullt argument, men det er altså slik at norsk kultur er svært fremskredet i forhold til tredje verdens kultur som fremdeles går rundt og vasser i søla etter drikkevann. Det er fra denne kultur vi importerer søplemennesker. Det er i forhold til denne kultur jeg kaller norsk likedanne, OVERLEGEN. Det eneste du presterer er å avdekke at du ikke er istand til å forholde deg til virkeligheten slik den faktisk er. Du er enten en uærlig dott eller psykotisk fjott.

 

Og hvem var det som har lært deg denne kulturideologien? Jo Erling Jahr? Tore Tvedt? Anders Behring Breivik? Heldigvis er det ikke nordmenn flest som deler dette motbydelige menneskesynet med deg, så vennligst slutt å opptre som talsmann for den norske kulturen.

Snakk for deg selv.

 

Jeg feirer ikke 17 mai.

Jeg støtter ikke det millitære.

Jeg heier ikke på nordmenn når det norske foppallandslaget spiller.

Jeg har ikke bunad.

Jeg har ingen loyalitetsfølelse ovenfor staten, lovene og reglene i samfunnet vårt.

 

Jeg har allikevel ingen problemer med å kalle det jeg har sett av kulturtrekk fra somalia, irak, saudi-arabia, syria, deler av balkan og tyrkia for DRITT. Måten menneskene i disse kulturene hindres i å leve individuelt, som frie mennesker, er ikke et eksempel jeg liker.

 

Dersom du vil diskutere filosofisk hva som er bra og hva som er dårlig, kan du godt argumentere for at kreft er bra som befolkningsregulering. Men da diskuterer du på et annet nivå.

 

Kulturrelativisme er dritt.

Norsk kultur og Norge er bedre enn de fleste andre land i verden.

 

Hilsen anti-nasjonalist

 

Med slike fordomsfulle holdninger er det ikke rart det er krig i verden.

Lenke til kommentar

Din nasjonalistiske arrogans er meget vanlig i det høyreradikale miljøet. Jeg er faktisk stolt over norsk kultur, men i motsetning til deg bruker jeg den ikke som unnskyldning for å innbille meg at jeg er så mye bedre enn alle andre med en annen kulturell bakgrunn.

 

Hadde det vært en innbildning så ville du hatt et meget kraftfullt argument, men det er altså slik at norsk kultur er svært fremskredet i forhold til tredje verdens kultur som fremdeles går rundt og vasser i søla etter drikkevann. Det er fra denne kultur vi importerer søplemennesker. Det er i forhold til denne kultur jeg kaller norsk likedanne, OVERLEGEN. Det eneste du presterer er å avdekke at du ikke er istand til å forholde deg til virkeligheten slik den faktisk er. Du er enten en uærlig dott eller psykotisk fjott.

 

Og hvem var det som har lært deg denne kulturideologien? Jo Erling Jahr? Tore Tvedt? Anders Behring Breivik? Heldigvis er det ikke nordmenn flest som deler dette motbydelige menneskesynet med deg, så vennligst slutt å opptre som talsmann for den norske kulturen.

Snakk for deg selv.

 

Jeg feirer ikke 17 mai.

Jeg støtter ikke det millitære.

Jeg heier ikke på nordmenn når det norske foppallandslaget spiller.

Jeg har ikke bunad.

Jeg har ingen loyalitetsfølelse ovenfor staten, lovene og reglene i samfunnet vårt.

 

Jeg har allikevel ingen problemer med å kalle det jeg har sett av kulturtrekk fra somalia, irak, saudi-arabia, syria, deler av balkan og tyrkia for DRITT. Måten menneskene i disse kulturene hindres i å leve individuelt, som frie mennesker, er ikke et eksempel jeg liker.

 

Dersom du vil diskutere filosofisk hva som er bra og hva som er dårlig, kan du godt argumentere for at kreft er bra som befolkningsregulering. Men da diskuterer du på et annet nivå.

 

Kulturrelativisme er dritt.

Norsk kultur og Norge er bedre enn de fleste andre land i verden.

 

Hilsen anti-nasjonalist

 

Med slike fordomsfulle holdninger er det ikke rart det er krig i verden.

Jeg har mine tvil til om du klarer å peke på hvilke av holdningene mine som skaper krig.

Har jeg skrevet at jeg nekter muslimske foreldre å skjære om barna sine?

Har jeg skrevet at jeg er imot privatskoler?

Har jeg skrevet at jeg er imot halalslakting?

 

Er jeg en krigersk dritt fordi jeg synes det er forkastelig å støtte opp om fatwa mot Salman Rushdie for sataniske vers? Er jeg en fordomsfull jævel fordi jeg syns det er en forkastelig kultur når mennesker kommer med drapsoppfordringer til kritiske ytringer?

 

Kjenner du mange humanister som vil ta livet av folk som sier humanisme suger balle?

Kjenner du mange eksistensialister som kaster molotov cocktails fordi muslimer sier de er dumme og ikke tror på noe av verdi?

Kjenner du mange solipsister som går av hengslene fordi kristne hevder at kunnskap er absolutt, det er gud?

 

Er du et troll, Tollari? Spyr du om deg med enkeltsetninger av simpel hersketeknikk uten argumenter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge og Vesten har også stått bak mange massakre og overgrep mot menneskeheten. So what? Nevn meg en eneste kultur som er stueren hvis du kan.

 

Har jeg noen gang påstått noe i den duren? Alle sterke sivilisasjoner har utnyttet sin makt, human nature. Det er bare det at ingen kulturer er like, og etter min mening er den vestlige klart overlegen.

 

Det nærmeste man kommer en "standard" for hva som er et bra samfunn, er å se på hvordan de som er dårligst stilt har det. Vestlig kultur stiller der i en helt annen klasse enn f.eks Saudi-Arabia, der "gjestearbeidere" brukes som slaver for en overklasse av oljerike latsabber, kvinner er handelsvare og uten menneskeverd, homofile henges opp på torget etter halsen, og minoriteter i beste fall blir behandlet som mindreverdige.

 

Vi må tørre å innrømme at noen kulturer har gjort større fremskritt enn andre. Kulturrelativisme er galskap!

 

Tør du da også innrømme at den kulturen som har gjort større fremskritt enn resten fremdeles dømmer barn til fengsel hele livet, som står bak de fleste henrettelser av mennesker, som fremdeles driver med rasistisk diskriminering, som driver med statsterrorisme i selvforsvarets navn, og som har fleste pedofile overgripere? Hvordan kan man da påstå at Vesten er så mye bedre enn alle andre?

 

Og skal vi bruke utviklingen som argument, bør i så fall nettopp Norge tie stille. Norge henger langt etter i mange områder i Europa, og la oss ikke glemme at Kina slår økonomisk hele Vesten langt ned i støvlene, og at både Taiwan, India og Japan gjør det samme når det gjelder teknologisk utvikling. Skal vi altså bruke utvikling som argument for å bedømme hvem som er den beste kulturen, ligger Vesten nokså tynt an.

 

Du lever i den minst voldelige og rasistiske kulturen verden noen gang har sett. Og om du tror at muslimene, japanerne, kineserne eller hvilke som helst annen nevneverdige sivilisasjon hadde vært noe snillere mot oss tar du godt feil. Tyrkerne stjal for eksempel barn fra Balkan, brukte de som slaver og spredte de rundt i Midtøsten. Slavehandelen mellom Midtøsten og Afrika var større enn den transatlantiske. Japanerne slaktet kinesere og europeere. Hva tror du hadde skjedd om det var Aztekerne, kjent for kanibalisme, som landet i Spania? Araberne har alltid prøvd å presse seg inn i både øst og vest. Faktisk er det flere ofre i en gjennomsnittlig stammekrig enn det var i WW2. Jada, vesten har gjennomført gigantiske forbrytelser men det har alle de andre også. Den eneste forskjellen er at teknologien våres var mye mer effektiv og at vi faktisk tar selvkritikk. Det området Europa virkelig skiller seg ut er kultur.

 

Fint om du kommer med kilder på hver eneste påstand i det første avsnittet i svaret ditt til pifler.

Lenke til kommentar
Tør du da også innrømme at den kulturen som har gjort større fremskritt enn resten fremdeles dømmer barn til fengsel hele livet, som står bak de fleste henrettelser av mennesker, som fremdeles driver med rasistisk diskriminering, som driver med statsterrorisme i selvforsvarets navn, og som har fleste pedofile overgripere? Hvordan kan man da påstå at Vesten er så mye bedre enn alle andre?

 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

 

Ser gjerne kilder på hver enkelt av påstandene: Er det vesten, eller Norge som dømmer barn til fengsel hele livet? Står Norge eller vesten bak de fleste henrettelser? Tror du virkelig at det er mer rasisme i Vesten? Alle de som tror det har åpenbart levd i en artig boble. Statsterrorisme? Flest pedofile overgripere?! I vesten er utøvende pedofili faktisk ulovelig, i mange av kulturene jeg ser ned på er det helt normalt å ha seg med barn. Noen tilber til og med en kar som hadde seg med en niåring og synes det er topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...