Gå til innhold

Kjøpe iPhone 5 i England? Ulemper?

EirikYeah

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er for tiden i England og tenkte å ta turen innom en Apple butikk for å kjøpe en iPhone 5, ettersom jeg da får telefonen en god del billigere enn i Norge. Ettersom jeg uansett har tenkt å kjøpe telefonen, er jo dette en fordel.

Det jeg er litt bekymret for er evt. ulemper ved å kjøpe telefonen i England. Vil den fungere nøyaktig likt som om den var kjøpt i Norge? Vil den ha Norsk tastatur (har aldri hatt smarttelefon før, så jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer), vil den kunne ha norsk abonnement?

Sist, men ikke minst, hvordan vil garantien fungere? I og med at jeg kjøper den fra Apple, vil jeg kunne benytte meg av garantien i norske Apple butikker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halloen!

Svarene er: Ja, ja, ja og ja.

Hvis du kan engelsk, er det bare å spørre/dobbelsjekke når du er i butikken der.

Høres bra ut :). Jeg kan nok dobbelsjekke, men tror ikke de har helt peiling på norsk garanti osv.

Så lenge den er ulåst, skal den fungere fint i Norge med norsk sim-kort også.

MEN, i Norge har vi 5 års reklamasjonsrett på telefoner. Det har de ikke i UK.

Men hvis telefonen har skraper e.l, slik mange av de nye iPhone 5ene har, vil jeg kunne bytte den i en norsk Apple butikk?

Et annet spørsmål:

Prisen på 32GB iPhone 5 i England er 599 pund, som for tiden er ca. 5600kr. Har jeg mye å tjene på å kjøpe den i England? De eneste tallene jeg har sett på norske priser er de fra Telenor, ettersom den norske Apple butikken ikke offentliggjør priser før den 28. September.

Hva tror folk flest at iPhone 5 32GB kommer til å koste i Norge?

Lenke til kommentar

Du vil ikke kunne bytte en telefon kjøpt i England i en norsk butikk.

Prisene er forventet å havne på samme pris som 4s var på. Dvs 5890.

Jeg ville ABSOLUTT betalt de ekstra 300 kronene for 5 års reklamasjonsrett, samt mulighet til å gå til norske Eplehuset ved eventuelle problemer..

Og så skal man jo EGENTLIG betale moms på 25% når man tar slike produkter med seg inn til norge.. De færreste er SÅ erlige da... :wee:

Lenke til kommentar

Sist, men ikke minst, hvordan vil garantien fungere? I og med at jeg kjøper den fra Apple, vil jeg kunne benytte meg av garantien i norske Apple butikker?

Du vil kunne benytte deg av Apple sin internasjonale 1 års garanti.

I Norge vil man i tillegg ha 5 års reklamasjonsrett, denne sikkerheten er spør du meg verdt den lille summen du sparer på å kjøpe en iPhone 5 i England.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...