enemigo Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har lagt inn RH8 på en bærbar, og jeg begynner å bli rimelig irritert på vifta. Den går konstant på maks. Regner med det finnes strømstyring/cpu-load programvare i RH8, men jeg har litt problemer med å finne noe... Noen forslag? Cpu er en xp1800-mobile. Knut Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Har RH9, og vifta funker bra på AC, men på batteri er den av hele tiden. Strømmen varer litt lenger da Denne skulle vel vært postet på Linux forumet, ikke et programerings forum? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hvaslags maskin er det? 2.4 kjernen har støtte for en god del slike ting. På en gammel toshiba jeg har bruker jeg kun 'fan' (on|off) om jeg ikke husker helt feil. Har du f.eks en dell kan det lønne seg å sjekke ut ting som: http://www.diefer.de/i8kfan/index.html Dette forutsetter selvfølgelig at kjernen er kompilert opp med støtte for hardwaren. Men du er sikker på at det ikke er en eller annen BIOS instilling for å styre vifta på et lavere nivå(automatisk)? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hvem snakker du til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå