Gå til innhold

Hvor mye er din stemme verdt?


Alle partier tilbyr å "kjøpe" din stemme ved å love deg diverse goder om du stemmer på dem.  

59 stemmer

  1. 1. Hvor mye må de minimum betale deg for at du kommer til å stemme på et parti du ikke er enig med?

    • 10 kr
      2
    • 100 kr
      2
    • 1,000 kr
      10
    • 10,000 kr
      21
    • 100,000 kr
      8
    • 1,000,000 kr
      5
    • 10,000,000 kr
      1
    • 100,000,000 kr
      2
    • Mye mer!
      8
  2. 2. Hvor mye må de minimum betale Kari og Ola Nordmann for at disse endrer sin stemme?

    • 10 kr
      2
    • 100 kr
      2
    • 1,000 kr
      10
    • 10,000 kr
      15
    • 100,000 kr
      7
    • 1,000,000 kr
      1
    • 10,000,000 kr
      1
    • 100,000,000 kr
      0
    • Mye mer
      3


Anbefalte innlegg

dype greier dette her ass. Man vet liksom at det "riktig" svaret er å gaule ut "min stemme kan ikke kjøpes!" Samtidig så vil man he de pengene. Hvis det var å kjøpe stemmen min flat out; 10 000, hvis det derimiot er sånn at partiet MÅ vinne før jeg får pengene så forandrer situasjonen seg helt. Da må vi nok opp i 100 000, Men hva gjør man når man har litt dårlig råd og de tusenlappene slippes på bordet foran deg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det bare vært FrP -> Rødt, så hadde ikke stemmen min vært verdt så mye. De partiene er relativt like, og jeg tviler på at 4 år ville gjort den store forskjellen fra eller til.

Enig
Men det finnes noen virkelig rare partier i ytterfløyene, og de vil jeg ikke ha på stortinget.

Vi HAR bekreftet at din stemme er til salgs! Det eneste som gjenstår er forhandlinger om prisen på din stemme, ikke sant?

 

Også husk at du ikke trenger å forbli i landet men kan flytte til Sverige med dine penger etter valget ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

dype greier dette her ass. Man vet liksom at det "riktig" svaret er å gaule ut "min stemme kan ikke kjøpes!" Samtidig så vil man he de pengene. Hvis det var å kjøpe stemmen min flat out; 10 000, hvis det derimiot er sånn at partiet MÅ vinne før jeg får pengene så forandrer situasjonen seg helt. Da må vi nok opp i 100 000, Men hva gjør man når man har litt dårlig råd og de tusenlappene slippes på bordet foran deg...

Hvis det var sånn at partiet må vinne, så er det helt avhengig av hvilket parti det er. F.eks. nå ville jeg ikke engang godtatt 100 millioner kroner for SV, fordi SV vil ikke komme til å vinne valget. Det blir enten Høyre eller AP.

 

Ergo, jeg og mange andre svarte på hvor my vi ville solgt stemmen våres og antok at vi fikk pengene uansett.

Lenke til kommentar

Haha, ser for meg at jeg godtar en mill norske kroner. Så vinner partiet, første de gjør er å få Norge inn i EU og skifte til Euro. Da gikk vist vinninga opp i spinninga.

 

dype greier dette her ass. Man vet liksom at det "riktig" svaret er å gaule ut "min stemme kan ikke kjøpes!" Samtidig så vil man he de pengene. Hvis det var å kjøpe stemmen min flat out; 10 000, hvis det derimiot er sånn at partiet MÅ vinne før jeg får pengene så forandrer situasjonen seg helt. Da må vi nok opp i 100 000, Men hva gjør man når man har litt dårlig råd og de tusenlappene slippes på bordet foran deg...

Hvis det var sånn at partiet må vinne, så er det helt avhengig av hvilket parti det er. F.eks. nå ville jeg ikke engang godtatt 100 millioner kroner for SV, fordi SV vil ikke komme til å vinne valget. Det blir enten Høyre eller AP.

 

Ergo, jeg og mange andre svarte på hvor my vi ville solgt stemmen våres og antok at vi fikk pengene uansett.

 

Hvis SV kjøpte stemmer for 100 millioner stk så hadde de vunnet, med forbehold at de kunne betale da.

Lenke til kommentar
Hvis det var sånn at partiet må vinne, så er det helt avhengig av hvilket parti det er. F.eks. nå ville jeg ikke engang godtatt 100 millioner kroner for SV, fordi SV vil ikke komme til å vinne valget. Det blir enten Høyre eller AP.

 

Ergo, jeg og mange andre svarte på hvor my vi ville solgt stemmen våres og antok at vi fikk pengene uansett.

 

Slett din stemme og stem på nytt. Husk tilbudet kommer fra det partiet du liker minst.

Lenke til kommentar

Slett din stemme og stem på nytt. Husk tilbudet kommer fra det partiet du liker minst.

Det har ingenting med hvilket parti jeg liker minst. Det handler om sjansen for å få pengene. Det kunne vært et parti jeg har ingenting imot, men det er ingen grunn til å selge stemmen om det er ingen sjangs for at de vinner.

 

Hvis du ønsker at jeg skal stemme igjen så gi oss alternativet. "Det er avhengig av hvor stor sjanse det er for at partiet vinner." Og du må skrive tydlig i spørsmålet at vi vil bare få pengene om de vinner valget.

 

Hvis SV kjøpte stemmer for 100 millioner stk så hadde de vunnet' date=' med forbehold at de kunne betale da.[/quote']

Nå kan ikke SV betale for særlig mange 100 millioner stemmer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det har ingenting med hvilket parti jeg liker minst. Det handler om sjansen for å få pengene. Det kunne vært et parti jeg har ingenting imot, men det er ingen grunn til å selge stemmen om det er ingen sjangs for at de vinner.

 

Hvis du ønsker at jeg skal stemme igjen så gi oss alternativet. "Det er avhengig av hvor stor sjanse det er for at partiet vinner." Og du må skrive tydlig i spørsmålet at vi vil bare få pengene om de vinner valget.

 

i Første post står det:

PS. OBS: Utbetaling vil KUN skje OM partiet kommer til makten, men VIL skje om de kommer til makten. (ie det er ett troverdig løfte om å utbetale cash til deg.)
Jeg tror ikke det er mulig, a priori, å garantere at partiet faktisk kommer til makten, men du KAN anta at det er det eneste partiet som kommer med dette tilbudet. Avstemmningen vil da etterhvert vise oss hva som hvor stor bestikkelsen må være for å oppnå makten.PS. Vil helst ikke rote med avstemningen for det har skjedd meg at hele greia har forsvunnet etter å gjøre mindre justeringer
Lenke til kommentar

10 kroner var kanskje litt lite. Selv om jeg valgte det.
Men la oss si 50. Da har jeg råd til å ta bussen tilbake fra stemmelokalet. Og 20 kroner for de 20 minuttene jeg brukte der. Så trenger jeg ikke tenke over at jeg dro dit in the first place.

Jeg er ikke en vis gammel mann. Men har sett noen regjeringer komme og gå. Men ikke forskjellene.
Der er patetisk. Uansett hvem som regjerer dette landet, er det bare nye ansikt bak den samme staten og kapitalen.

Men allikevel tenker folk; "bare det andre paritet slipper til. Da! Da skal alt forandres". Fordi de har lovt gull og grønne skoger.

Om det er rødt eller FRP, som sloss om X antall penger ekstra skal gå til veiarbeid. Eller Y antall penger. Så er det bare en liten brøkdel av den totale summen (T), som uansett skal gå til veiarbeid.
Så ved å bare diskutere X og Y, uten oppgi T. Får de det til å virke som en "viktig" debatt.

Og noen år etterpå. Når partiet du stemte på regjerer og veiarbeiderne fikk de ekstra pengene, Y-summen. Kjører du fortsatt over like mange hull i asfalten på vei til jobb.
Og man banner til deg selv: " Nå må hoder rulle og regjeringen byttes ut!"

Da har de vellykket skapt en illusjon, av muligheten du tror man har til å forandre systemet.

Endret av kmatis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg valgte mye mer fordi jeg liker å tro min stemme er "priceless".

Men sånn serriøst, dagens politikere slenger med lovnader som ikke holder mål og som de ikke klarer å gjennomføre i sin tid (noe de må være klar over ettersom de har jobbet med politikk lenge). De lyver til seg stemmer.

 

Jeg kan ikke se på politiske debatter på tv lenger da det omhandler mest fokus på hva, hvordan og hvorfor partiene i en dyster fortid har feilet, løyet og drevet jøk mot sine velgere; fremfor å diskutere politikk på en voksen måte.

 

Jeg velger å se på min stemme som "ukjøpelig" da jeg ikke mener noen fortjener min stemme. Jeg skal personlig forrandre systemet innenfra, så salle velgerene der ute kan stemme på ett parti, en person, ett forbilde, rett å slett en awesome debattant som holder mål. Jeg vil ikke leve hele livet mitt med aggresjon mot politikkens underligende policy "mangel på innsikt styrer verden". Vi trenger politikkere som er ute etter en forandring, en politikk som føres i lyset med sannheter og partienes fremtidsvisjoner, ikke løyner og bestikkelse av velgere rett før stemmedagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...