tohmas911 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) ... Endret 14. august 2017 av Tiggler Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Krasjet på min motorsykkel lørdags kveld. Har klemt foten mellom fothvileren på sykkelen og asfalten. Nå idag er foten hoven og er blå under hele området jeg er hoven. Når jeg kjenner på det er det veldig mykt og er akkuratt som det er væske under hevingen. Jeg er nå litt nervøs om dette er alvorlig fordi det er mye blod under huden og kjenner jo det er mykt så vet ikke om dette er farlig. Noen som vet om dette er farlig eller ikke? Hva burde jeg gjøre? Trenger ikke få det vanlige "gå til lege" svaret Her er et bilde Du går ut i garasjen og så henter du motorsagen og kapper av foten like under kneet! neida bare tullet! slapp av det er bare eb hevelse den går vekk av segselv. Hvis du har brukket noe så blir det blå-sort relativt fort. og blir det det, så besøker du legevakten imorgen og får litt gips -frank Endret 22. september 2012 av frankhaugen Lenke til kommentar
tohmas911 Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 (endret) ... Endret 14. august 2017 av Tiggler Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Krasjet på min motorsykkel lørdags kveld. Har klemt foten mellom fothvileren på sykkelen og asfalten. Nå idag er foten hoven og er blå under hele området jeg er hoven. Når jeg kjenner på det er det veldig mykt og er akkuratt som det er væske under hevingen. Jeg er nå litt nervøs om dette er alvorlig fordi det er mye blod under huden og kjenner jo det er mykt så vet ikke om dette er farlig. Noen som vet om dette er farlig eller ikke? Hva burde jeg gjøre? Trenger ikke få det vanlige "gå til lege" svaret Her er et bilde Du går ut i garasjen og så henter du motorsagen og kapper av foten like under kneet! neida bare tullet! slapp av det er bare eb hevelse den går vekk av segselv. Hvis du har brukket noe så blir det blå-sort relativt fort. og blir det det, så besøker du legevakten imorgen og får litt gips -frank Hehe ja tenkte tanken men ville inn her å spør først Tror ikke jeg har brukket noe med tanke på at jeg kan bevege foten alle veier og bevege alle tærne Takk for raskt svar. Bare satt her og leste om folk som sa man måtte gå til lege for å "tappe" væsken i foten ogsånt men dette kunne jeg ikke tenke meg Men flott det at den bare forsvinner av seg selv 99% av skader er ufarlige, selvsagt så kan det være du er en del av den 1% som er alvorlig, så får du mer smerter eller hevelsen fortsetter å æke så bør du oppsøke lege. -frank Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Sikkert fornuftig å få en lege til å se over, så selv om du ikke vil høre det så er det fremdeles det som er anbefalt. Mye av det som skjer er normale reparasjonsmekanismer, men er du selv i stand til å skille på hva som er normalt og unormalt hvis dette er første gangen noe slikt har skjedd ? Lenke til kommentar
tohmas911 Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 (endret) ... Endret 14. august 2017 av Tiggler Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Sikkert fornuftig å få en lege til å se over, så selv om du ikke vil høre det så er det fremdeles det som er anbefalt. Mye av det som skjer er normale reparasjonsmekanismer, men er du selv i stand til å skille på hva som er normalt og unormalt hvis dette er første gangen noe slikt har skjedd ? Første gang jeg har blitt skadet slik som dette ja Får ta en tur ned til legen imorgen da fordi må sykemeldes så må der uansett. 3 av tærne begynner å bli svarte og så var ikke det et tegn på at de kunne være brekt? Dette er ikke noe å rote med. Kom deg snarest mulig til lege. Det eneste du oppnår med å utsette det er at det blir værre. Det du beskriver høres ut som sirkulasjonssvikt, og det må du få behandlet omgående. Lenke til kommentar
tohmas911 Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 (endret) ... Endret 14. august 2017 av Tiggler Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Sikkert fornuftig å få en lege til å se over, så selv om du ikke vil høre det så er det fremdeles det som er anbefalt. Mye av det som skjer er normale reparasjonsmekanismer, men er du selv i stand til å skille på hva som er normalt og unormalt hvis dette er første gangen noe slikt har skjedd ? Første gang jeg har blitt skadet slik som dette ja Får ta en tur ned til legen imorgen da fordi må sykemeldes så må der uansett. 3 av tærne begynner å bli svarte og så var ikke det et tegn på at de kunne være brekt? Dette er ikke noe å rote med. Kom deg snarest mulig til lege. Det eneste du oppnår med å utsette det er at det blir værre. Det du beskriver høres ut som sirkulasjonssvikt, og det må du få behandlet omgående. Var hos legen. Han sa at ingenting var brekt og at jeg muligens hadde noe som hetet konstusjonskade eller noe sånt. Men etter jeg har vært der har foten blitt mye verre. Nå er snart hele foten blå/svart og er dobbel størrelse som den var når jeg var hos han. Nå begynner jeg å bli virkelig nervøs. Stikk til legevakten, evt slutt med trollingen. Sånn du har beskrevet tærne dine før kan jeg ikke tenke meg at legen ikke tok dette mer alvorlig. Lenke til kommentar
tohmas911 Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 (endret) ... Endret 14. august 2017 av Tiggler Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Beklager hvis du følte jeg feiltolket deg, men slik du la fram utseende på tærne dine hørtes det værre ut enn det som vises nå. Du får bruke sunn fornuft og oppsøke lege igjen om du mener det trengs. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå