Gå til innhold

Rykte: Canon 5Dx på vei ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok en del 1Ds mk3-brukere som ikke helt har fått den oppgraderingen de ønsket seg, med 1D X og til nøds 5D mk3. Et kamera med portrettgrep ser jeg derfor ikke på som helt usannsynlig. Det kommer helt an på om Canon skal pleie sine gamle 1Ds-brukere, eller om de skal gå litt mer direkte i strupen på Nikon D800.

Lenke til kommentar

Tja, det handler vel mest om preferanse - integrert grep betyr jo også mer juice fra større batterier...

En annen tanke som har slått meg i det siste: Kan det hende Canon kommer med 1D-formfaktor på megapixelmonsteret sitt, for å skille seg fra D800? Canon og Nikon bruker jo å være ganske flinke på å ikke konkurrere i helt de samme klassene - utenom D3000/1000D- og D4/1D X-klassene.

Lenke til kommentar

Større batterier, er forsåvidt et greit argument. Men hvis Canon velger en 5D størrelse på huset, og lar være å designe batterigrepet stikke opp i bateteri-rommet; så kan de i teorien ta tre 5D size batterier på en gang. Tror det holder lenger enn ett 1D batteri.

Å velge 1D format som differensiator er jeg usikker på om er en god ide. Husene med innebygget grep er jo generellt sett mye dyrere enn de uten. De er mer solide, det stemmer, men ikke så mye mer solide som prisforskejllen antyder.

Lenke til kommentar

Og hvis sensoren er så bra som det antydes; så blir det interessante tider utover.

Persistent rykte om ikke annet. Begynner nesten å tro det kan være noe i det. Har hørt mye skryt fra Canon om sensorene sine som har vist seg å vesentlig være forbedret JPG-behandling så det blir interessant å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...