Gå til innhold

Rykte: Canon 5Dx på vei ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilsynelatende dårligere ISO egenskaper, dobbelt så store filer, og treigere skuddtakt frister ikke veldig i grunn :)

Det er ingen ting som tyder på at det blir dårligere ISO-egenskaper med høyere oppløst sensor - tvert i mot ser vi jo at feks. D800 er ganske hvass på nettopp høy ISO...

Tipper denne ryktede 3Den blir minst like bra som 5D III på høy ISO, og kanskje til og med på nivå med 1D X.

Det som blir mer spennende å se, er om Canon har greid å gjøre noe med dynamikken på lavere ISO-verdier...

Lenke til kommentar

Disse ryktene forandrer seg fortere en jeg klarer og blunke :p

Fortsatt Canon roumers og (CR1)

A bit more information

I’m told that the coming big megapixel camera is a very new sensor design/overhaul. The emphasis is in the dynamic range of the sensor. Performance is said to be on the level of medium format, even better than the impressive D800.

The same person also says the camera won’d be a “3D” or any other “D”, it will get an all new naming scheme.

EF 35 f/1.4L II

This is apparently also ready for an announcement, now that the manufacturing issues with the EF 24-70 f/2.8L II have been solved. This lens could come at PhotoPlus along with the new EF 200-400 f/4L IS 1.4x.

Most of the information lately has been through third parties and from new sources, so keep the salt shaker beside you.

thanks for the info

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Disse ryktene forandrer seg fortere en jeg klarer og blunke :p

Fortsatt Canon roumers og (CR1)

A bit more information

I’m told that the coming big megapixel camera is a very new sensor design/overhaul. The emphasis is in the dynamic range of the sensor. Performance is said to be on the level of medium format, even better than the impressive D800.

The same person also says the camera won’d be a “3D” or any other “D”, it will get an all new naming scheme.

EF 35 f/1.4L II

This is apparently also ready for an announcement, now that the manufacturing issues with the EF 24-70 f/2.8L II have been solved. This lens could come at PhotoPlus along with the new EF 200-400 f/4L IS 1.4x.

Most of the information lately has been through third parties and from new sources, so keep the salt shaker beside you.

thanks for the info

Det er i hvert fall tydelig at Canon prioriterer sine L-objektiver.

Jeg hadde foretrukket en oppgradering av noen rimelige objektiver som 35mm f/2, men det virker ikke som om Canon prioriterer disse.

Får håpe Sigmas 35mm f/1.4 blir en slager.

Lenke til kommentar

Det er i hvert fall tydelig at Canon prioriterer sine L-objektiver.

Jeg hadde foretrukket en oppgradering av noen rimelige objektiver som 35mm f/2, men det virker ikke som om Canon prioriterer disse.

Får håpe Sigmas 35mm f/1.4 blir en slager.

Det positive er at flere vil bytte ut sin gamle versjon 1, lå en relativ ny i går på foto.no til 4000.-

Lenke til kommentar

Ja, men disse fastobjektivene med IS er vel mest beregnet på video, og jeg ville mye heller hatt bedre lysstyrke enn IS på disse brennvidene. 40mm f/2,8 er sikkert praktisk hvis man vil ha noe ekstremt lite, men også her ville jeg hatt bedre lysstyrke. For egen del forstår jeg ikke helt poenget med fastobjektiver med så korte brennvidder og f/2,8 som største blender. Til det har de fleste allerede en zoom.

Men som Nautica skriver over kan det jo bli noen hyggelige bruktpriser på 35mmL framover.

Lenke til kommentar

46mp? Hørtes mye ut selv til Canon å være, men hvem vet - dog er det bare rykter. 5bps med 46mp ff filer høres i hvertfall noe vel optimistisk ut. Jeg vet ikke hva filstørrelse man får av 46mp ff - men rimelig store vil de måtte bli. Prisen vil og garantert bli Canonbig - så ikke noe for meg.

Tor

Lenke til kommentar

7D-sensoren forstørret til FF ville gitt rundt 47MP (46 er mistenkelig nært tall) så teknologien er der. Problemet er vel mer at man ønsker bedre ytelse enn 7D-sensoren gir (selv på pikselnivå) på et kamera som lanseres i 2012-2013. Behandling av dataene burde ikke gi noen store problem. 2 stk Digic IV greide å ta unna på 7D for tre år siden og da burde 2 stk Digic V klare 2.5 ganger oppløsningen tre år senere, særlig hvis skuddtakten bare er 5bps.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Video er noe _helt_ annet. D800 er dårligere fordi de ikke bruker hele sensoren til video og hopper over linjer, mens 5D3 til forskjell har skikkelig pixelbinning. Dette har intet med oppløsning på gjøre - det er hvordan man bruker (eller ikke bruker, i D800's tilfelle) alle dataene fra sensoren.

Hvis du derimot sammenligner stillbilder, så blir det noe helt annet.

Så jo, CoolBeer, olegunnaro har helt rett i at oppløsning har heller lite å si på støy når man nedskalerer - og D800 _er_ hvass på høy ISO.

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...