Nautica Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Går rykter om at 5Dx blir presentert på photoplus i Oktober. Canon roumer (CR1) 46.1mp Full Frame 5 FPS ISO 100-12800 16bit Det er vist blitt "lekket" ut informasjon om en 4D også. Endret 22. september 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Tilsynelatende dårligere ISO egenskaper, dobbelt så store filer, og treigere skuddtakt frister ikke veldig i grunn Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Får satse på at alle disse ff-kameraene som spys ut for tiden reduserer prisene kraftig. Lenke til kommentar
se# Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Går rykter om at 5Dx blir presentert på photoplus i Oktober. Så det ryktet, men ny FF noen uker etter Photokina? Virker ikke sannsynlig, men det ville vært helt topp hvis sensoren er konkuransedyktig. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Det tyder på at det nye 46.1 mp kameraet vil hete EOS 3D ifølge ryktene, det ryktes også at det vil bli lansert 3 objektiver samtidig på Photoplus. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Dette hørtes umiddelbart veldig interessant ut. 46 megapiksler og 16 bits filer er noe jeg virkelig kunne tenke meg da jeg driver mye på med video og kunne fått veldig fleksibelt stock footage jeg kunne brukt, slik som teksturer etc. Lenke til kommentar
se# Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Fortsatt CR1 på ryktet ser jeg, men hadde vært morsomt. Skal det være noe vits i 16 bits filer må sensoren være forbedret samtidg med økningen i megapiksler, høres veldig optimistisk ut synes jeg. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Tilsynelatende dårligere ISO egenskaper, dobbelt så store filer, og treigere skuddtakt frister ikke veldig i grunn Det er ingen ting som tyder på at det blir dårligere ISO-egenskaper med høyere oppløst sensor - tvert i mot ser vi jo at feks. D800 er ganske hvass på nettopp høy ISO... Tipper denne ryktede 3Den blir minst like bra som 5D III på høy ISO, og kanskje til og med på nivå med 1D X. Det som blir mer spennende å se, er om Canon har greid å gjøre noe med dynamikken på lavere ISO-verdier... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Disse ryktene forandrer seg fortere en jeg klarer og blunke Fortsatt Canon roumers og (CR1) A bit more information I’m told that the coming big megapixel camera is a very new sensor design/overhaul. The emphasis is in the dynamic range of the sensor. Performance is said to be on the level of medium format, even better than the impressive D800. The same person also says the camera won’d be a “3D” or any other “D”, it will get an all new naming scheme. EF 35 f/1.4L II This is apparently also ready for an announcement, now that the manufacturing issues with the EF 24-70 f/2.8L II have been solved. This lens could come at PhotoPlus along with the new EF 200-400 f/4L IS 1.4x. Most of the information lately has been through third parties and from new sources, so keep the salt shaker beside you. thanks for the info Endret 25. september 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Disse ryktene forandrer seg fortere en jeg klarer og blunke Fortsatt Canon roumers og (CR1) A bit more information I’m told that the coming big megapixel camera is a very new sensor design/overhaul. The emphasis is in the dynamic range of the sensor. Performance is said to be on the level of medium format, even better than the impressive D800. The same person also says the camera won’d be a “3D” or any other “D”, it will get an all new naming scheme. EF 35 f/1.4L II This is apparently also ready for an announcement, now that the manufacturing issues with the EF 24-70 f/2.8L II have been solved. This lens could come at PhotoPlus along with the new EF 200-400 f/4L IS 1.4x. Most of the information lately has been through third parties and from new sources, so keep the salt shaker beside you. thanks for the info Det er i hvert fall tydelig at Canon prioriterer sine L-objektiver. Jeg hadde foretrukket en oppgradering av noen rimelige objektiver som 35mm f/2, men det virker ikke som om Canon prioriterer disse. Får håpe Sigmas 35mm f/1.4 blir en slager. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Det er i hvert fall tydelig at Canon prioriterer sine L-objektiver. Jeg hadde foretrukket en oppgradering av noen rimelige objektiver som 35mm f/2, men det virker ikke som om Canon prioriterer disse. Får håpe Sigmas 35mm f/1.4 blir en slager. Det positive er at flere vil bytte ut sin gamle versjon 1, lå en relativ ny i går på foto.no til 4000.- Lenke til kommentar
se# Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Det er i hvert fall tydelig at Canon prioriterer sine L-objektiver. Det er ikke bare L da, de har jo akkurat lansert to vidvinkler med IS som ligger litt i mellomsjiktet, en 40mm og to Eos M objektiver. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Ja, men disse fastobjektivene med IS er vel mest beregnet på video, og jeg ville mye heller hatt bedre lysstyrke enn IS på disse brennvidene. 40mm f/2,8 er sikkert praktisk hvis man vil ha noe ekstremt lite, men også her ville jeg hatt bedre lysstyrke. For egen del forstår jeg ikke helt poenget med fastobjektiver med så korte brennvidder og f/2,8 som største blender. Til det har de fleste allerede en zoom. Men som Nautica skriver over kan det jo bli noen hyggelige bruktpriser på 35mmL framover. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 46mp? Hørtes mye ut selv til Canon å være, men hvem vet - dog er det bare rykter. 5bps med 46mp ff filer høres i hvertfall noe vel optimistisk ut. Jeg vet ikke hva filstørrelse man får av 46mp ff - men rimelig store vil de måtte bli. Prisen vil og garantert bli Canonbig - så ikke noe for meg. Tor Lenke til kommentar
arthon Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Vil bare minne om at Canon viste frem en 50MP sensor allerede i 2007 og en 120MP sensor i 2011. Så de har hatt god tid på å forbedre disse sensor designene. 2 Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Det er ingen ting som tyder på at det blir dårligere ISO-egenskaper med høyere oppløst sensor - tvert i mot ser vi jo at feks. D800 er ganske hvass på nettopp høy ISO... Det er vel en sannhet med modifikasjoner... http://www.youtube.com/watch?v=lIKcfKhE-ew - Kolbjørn Lenke til kommentar
se# Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) 7D-sensoren forstørret til FF ville gitt rundt 47MP (46 er mistenkelig nært tall) så teknologien er der. Problemet er vel mer at man ønsker bedre ytelse enn 7D-sensoren gir (selv på pikselnivå) på et kamera som lanseres i 2012-2013. Behandling av dataene burde ikke gi noen store problem. 2 stk Digic IV greide å ta unna på 7D for tre år siden og da burde 2 stk Digic V klare 2.5 ganger oppløsningen tre år senere, særlig hvis skuddtakten bare er 5bps. Endret 26. september 2012 av se# Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Video er noe _helt_ annet. D800 er dårligere fordi de ikke bruker hele sensoren til video og hopper over linjer, mens 5D3 til forskjell har skikkelig pixelbinning. Dette har intet med oppløsning på gjøre - det er hvordan man bruker (eller ikke bruker, i D800's tilfelle) alle dataene fra sensoren. Hvis du derimot sammenligner stillbilder, så blir det noe helt annet. Så jo, CoolBeer, olegunnaro har helt rett i at oppløsning har heller lite å si på støy når man nedskalerer - og D800 _er_ hvass på høy ISO. Endret 26. september 2012 av Trondster 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Tar man Olympus E-M5 sin 16Mpx sensor og skalerer den opp til 24x36mm, så blir det jo ikke så langt unna 46Mpx. Og den yter jo rimelig brukbart per piksel ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 En fullframe-sensor på 64Mpx med piksel-ytelse som M5? Ja, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå