Gå til innhold

Canal Digital Kabel tv på pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som eier rettighetene til programmene ønsker ikke piratkopiering. Derfor er signalet kryptert, så bare deres egne dekodere kan motta dem.

Disse kan selvsagt ikke kobles til PC.

Eneste måten å koble en slik til PC, er å bruke dekoderens analoge utgang til en PC med analog inngang for video. Digitale koblinger som HDMI er kryptert.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det hadde fungert glimrende hvis det ikke hadde vært for den fordømte krypteringa.

HDMI kan være kryptert.

Alt av BluRay-spillere og TV-dekodere med HDMI-utgang er kryptert med DHCP, så bare godkjente TV-apparater, projectorer og liknende kan motta signalet.

Les produktets FAQ:

Can Elgato Game Capture HD work with HDMI sources protected by HDCP?

Sadly, no. Elgato Game Capture HD cannot receive any HDMI signal that has HDCP protection. It can receive HDMI signals that are not protected, like from the Xbox 360. Elgato Game Capture HD can always receive component video signals and output them through its HDMI port, since HDCP is not used for analog video connections like component.

Lenke til kommentar
...HDMI signaler fra routere...

Hæ? Routere?

HDMI fra apparater som brukes til å spille av kopibeskyttet video, er kopibeskyttet med kryptering. Bare produsenter som er lydige får krypteringsnøkkelen.

Derfor er det mye billig utstyr, som projectorer fra DealExtreme, som har en HDMI-inngang som i praksis ikke kan brukes pga. at den ikke støtter kryptert HDMI.

Om du har analog utgang på dekoderen din, som passer med den analoge inngangen på dette apparatet, vil det virke. Men analoge signaler har ikke HD-oppløsning.

Lenke til kommentar

Dreambox m.fl. har mulighet for dette. Overføring vi nettverk. HD-kanaler krever en bra PC.

Drembox har eg hørt om, hvordan funker det?

tror ikke vi har veldig lov til å diskutere slikt innpå her.... så må nok søke opp informasjon på egenhånd ?

rett meg hvis jeg tar feil og sleng opp masse info om noen er uenig ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dreambox m.fl. har mulighet for dette. Overføring vi nettverk. HD-kanaler krever en bra PC.

Har noen i familien som bor nede i Nederland som har det, men da må du koble selve boksen opp mot nettet samtidig med HDMI. *Alle kanalene som du har lov å bruke går igjennom en vanlig TV kabel (husker ikke hva de heter) og de som du ikke har lov å bruke kommer igjennom nettet.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

tror ikke vi har veldig lov til å diskutere slikt innpå her.... så må nok søke opp informasjon på egenhånd ?

Hvorfor ikke? Skal du drepe noen med den?

Det er bruken som avgjør om du gjør noe ulovlig. Du kan bruke dreamboxen til å få tilgang til kanaler du ikke har betalt for, men du må ikke.

Ta turen innom http://www.digsat.ne...hp?page=Portal.

Meget kort versjon:

1) Kjøp en dreambox.

2) Innstaller software.

3) Installere plugin som leser kortet.

4) Koble dreamboxen til nettverk.

5) Bytt til ønsket kanal

6) Start VLC, åpne http : // nettverksadresse.til.din.dreambox/web/streamcurrent.m3u

Har bare brukt dreambox til parabol, så tar et lite forbehold. Men har ikke hørt det skal være problemer. Eneste nåværende problem på parabol, er å få sett HD-kanaler med Viasat-kort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Skal du drepe noen med den?

Yupp...var akkurat det jeg var redd for da jeg skrev det...uff! tenk deg overskriftene det hadde forårsaket

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, er det noen som vet om noen tunere som kan kobles til pc, og ta imot canal digital kabel tv, helst digital?

PÅ forhånd takk for svar.

Slik jeg leser innlegget ditt er tanken din å ta opp video på pc'en.

Da fungerer programmet VLC utmerket.

http://www.videolan.org/vlc/index.html

Det du da trenger er en spilleliste/fil til å bruke.

Her er et eksempel:Last ned filen til skrivebordet,og velg "åpne i VLC"

http://www.sendspace.com/file/49v7fv

Filen inneholder bbc/itv stream og en spillefilm

For å få akkurat de kanalene(streamene) du nevner må du ha den"riktige"spillelisten,og den legger jeg ikke ut på åpent nett.

Du kan få den på mail/pm om du er interessert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her var det mye svada ute og gikk gitt.

Det nærmeste en løsning var vel Inge Rognmo sitt svar som vil funke ganske bra.

Det fins også interne løsninger med PCI/PCIex-kort og interne CI-hoster.

På begge disse løsningene trenger du da IDTV-mottakeren til CD. Denne koster 490,- samt at det er vel 299,- pr ekstra kort i året.

Det fins også løsninger som omgår selve IDTV-mottakeren, men hvor du fortsatt trenger et programkort. Dette får vi av en eller annen grunn ikke lov å disktutere her, men det fins andre forum for å diskutere slikt.... wink wink nudge nudge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...