polljen Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 PS! Dette er en kopi av et innlegg som undertegnede hadde "feilplassert" i Chattetråden. Tenkte jeg ville legge denne hjertesukket til en allmenn tråd og ikke forsøple flere "emnetråder". Som en "Grumpy Old Man" så er det ikke fritt for at det er visse ting her på forumet som irriterer til tider. I det siste, spesielt etter omleggingen av design, så har det vært tittelen på tråder som kommer fra Akam's skribenter. Det som i hovedsak irriterer er mangelen på spesifik informasjon om hva tråden handler om og ikke minst hvilke kamerasystemer den berører. Jeg har blitt klar over at systemet er automatisert og trådtittel hentes fra hovedoverskriften på artikkelen. To eksempler: Lanserer ny fullformat (hovedoverskrift og trådtittel) Canon EOS 6D har trådløst nett, GPS og 20,2 megapiksler i liten kropp (sekundær overskrift i artikkel) Annonserer ny objektiv-familie (hovedoverskrift og trådtittel) Carl Zeiss lager objektiver for Fujifilm- og Sony-systemer (sekundær overskrift) I begge tilfeller så gir den sekundere overskriften mer konkret info om tråden, til meg som forumbruker, enn hovedoverskriften. Så mitt eneste ønske når denne prosessen er så automatisert, er at journalisten/skribenten tenker litt over hvordan artikkelens diskusjonstråd kan gjøres lett "identifiserbar" når han lager overskriften på artikkelen og kanskje legger litt mer "konkret" info i hovedoverskriften. PS!! Jeg ser nå at samme "skribent" er brukt i mine eksempler, dette er forsåvidt tilfeldig sett fra min side, kommentaren min er ikke rettet spesifikt mot en konkret person men heller mot alle de i Akam som nå bruker dette automatiserte systemet. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Må si meg enig. Overskriftene er litt vel tabloide til tider også. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå