Gå til innhold

Serie A-tråden - 2016-17

Patrick123

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Årets viktigste valg denne siden av september; hvilken Serie A-spiller ville du hatt inn på Paradise Hotel?

http://www.italienskfotball.net/ny-avstemning-hvilken-spiller-vil-du-se-sjekke-inn-pa-paradise-hotel/?utm_campaign=twitter&utm_medium=twitter&utm_source=twitter

• Antonio Cassano (25%, 1 Votes)

• Andrea Pirlo (25%, 1 Votes)

• Mauro Icardi&Maxi Lopez (25%, 1 Votes)

• Sulley Ali Muntari (25%, 1 Votes)

• Arturo Vidal (0%, 0 Votes)

• Riccardo Meggiorini (0%, 0 Votes)

• Philippe Mexes (0%, 0 Votes)

• Ashley Cole (0%, 0 Votes)

• Alessandro Diamanti (0%, 0 Votes)

• Simone Pepe (0%, 0 Votes)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tittet litt på tabellen i serie B, og Carpi er så godt som klare for opprykk med femten poengs luke ned til neste lag på tabellen.

Jeg hadde aldri hørt om Carpi før de rykket opp i Serie B, så jeg bestemte meg for å søke litt informasjon. Senest i sesongen 09/10 spilte de i Serie D, og nå, fem år senere er de etter alle solemerker klare for Serie A for første gang i historien (de spilte tre sesonger i toppdivisjonen i 1919/20, 20/21 og 21/22, men det er nesten hundre år og en konkurs siden). De har altså rykket opp fire ganger på fem år, og det er ganske ekstraordinært i et land som Italia.

Tenkte jeg bare ville dele informasjonen med dere.

Lenke til kommentar

Napoli burde være ganske garantert avansement etter at de vant 4-1, men jeg krysser fingrene for Fiorentina. Det er meget godt gjort dersom det blir 3 italienske lag igjen i semifinalene ide europeiske turneringene :)

Edit: Fuck, Lord Bendtner er fra start! Da blir selv Juventus ute etter i kveld :(

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Napoli har jo ennå muligheten til å kvalifisere seg gjennom ligaspill. Det er "bare" 5 poeng opp til Roma. 

Vinneren av EL går jo rett til CL neste sesong. 

Jeg vil vel kanskje tro at skulle et italiensk lag som er kvalifisert for Europaligaen også vinne Europaligaen, så blir det et ekstra lag fra Italia som overtar plassen til det laget?

I såfall er det jo mulig med Juventus, Lazio, Roma og Napoli til Champions League, mens Fiorentina og Sampdoria begge kommer til EL?

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som Juventus får gleden av å sikre seg ligatittelen på erkerivalens stadion. Torino leder (!) 2-1 akkurat nå og Klose fikset ledelse for Lazio omtrent samtidig som Torino utlignet like før pause.

Spennende siste 25 min av disse kampene akkurat nå.

Lenke til kommentar

Milan er ett steg nærmere å sette planene sine for ny stadion med kapasitet på 48.000 i livet, nå har deres plan blitt godkjent av Fondazione Fiera. Riktignok er det flere som ønsker seg landområdet, men en hekk er klarert. Går alt som planlagt og dersom planene blir godkjent skal de flytte inn i 2018, tror jeg. 

Hva syns vi? Spennende konsept dersom, men det ser ut som om den er bygget av gjennomsiktige plastbokser. 

AC-Milan-stadium-by-Arup-_dezeen_784_1.j

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Det viktigste er egentlig ikke hvordan den ser ut, men at Milan blir eier av en egen stadion. Det er nødvendig at klubbene eier egne stadioner og tjener penger for at italienske lag igjen skal bli konkurransedyktige i Europa. Se bare på Juventus, og hvilken effekt det hadde å flytte fra Delle Alpi.

Lenke til kommentar

Napoli vinner 3-0 med 11 mot 10 mann så godt som hele kampen. Dette er andre kampen på rad at Milan slipper inn 3 og får rødt kort. De står nå med tre strake tap, og kun 2 poeng på de siste fem kampene. Neste runder venter Roma som kjemper om 2. plassen. 

Har lagt til en avstemming; enkelt og greit, sitter Inzaghi i sjefsstolen i Milan ut sesongen eller får han fyken før alle kampene er omme?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...