Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å våkne opp fra sleep på laptop med lokket lukket

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg feilsøkt i mange timer, og gått igjennom alle svar fra google, uten at jeg har klart å fikse det. Nå håper jeg virkelig at det er noen som kan hjelpe meg med akkurat dette problemet.

Jeg vil bruke min laptop (Acer Aspire 3750) som mediastreamer til TV'en, jeg har derfor kjøpt meg et Logitech K400 trådløst tastatur. Jeg vil at den skal være konstant på, og da alså i sleep mode når den ikke brukes. Jeg har installert Windows 8 x64.

Hvis lokket er oppe når den er i sleep, så fungerer det fint. Det virker som det er noe som skjer når skjermen lukkes eller er lukket når man putter den i sleep. Jeg bruker altså TV'en som display.

Hva jeg har prøvd:

Oppdatert til nyeste BIOS. (Det finnes ingen BIOS settings for f.eks "Enable USB to wake up" osv) Det er så og si ingen innstillinger i BIOS utenom boot devices, enable ACHI, enable f12 boot options.

Jeg har enabla "Allow this device to wake the computer" på alt av USB devices, USB root hub osv i Device Manager.

Jeg har også tatt bort checkbox for "Allow the computer to turn off this device to save power" på devices det er mulig på.

Jeg bruker dette scriptet for å sleepe:

powercfg -hibernate off
rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0

Den setter den korrekt i sleep, og ikke hibernate.

Jeg har installert alle driver fra Acer sine sider (Drivere til win7) (Selv om det ikke ser ut til å være noe vits nå lenger) Når jeg installerte VGA driver, så kom jeg ikke inn fra login skjermen, den bare kom tilbake til login etter litt blinking rundt musa. Jeg hadde heldigvis et restore point fra noen timer tidligere.

Det gjelder også selve tastaturet på laptopen, hvis jeg har lukka lokket så langt ned at den registreres som lukket, og skjermen er svart før den sleepes, slik at jeg får trykket på tastaturet på laptopen, våkner den heller ikke fra sleep. Men hvis jeg tar opp lokket litt mer, så våkner den fra sleep. (Men da ser det ut til at det ikke fungerer å våkne den opp fra det trådløse tastaturet heller)

Jeg har prøvd å endre på nesten alle innstillingene i Power Management uten hell.

Jeg trenger desperat hjelp her! Kan det være at dette er umulig å løse? Jeg prøvde som en nød løsning å laste ned wake on lan app til android, og den får jeg fint brukt til å våkne fra sleep, og fra powered off.

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vært inne på Control Panel > System and Security > Power Options > Choose what closing the lid does (skal være et alternativ på venstre siden, evt. via change advanced power settings og power buttons and lid.)

Og satt denne til Do nothing?

Har ikke videre peiling på dette her, men kan kanskje være verdt et forsøk. :)

Lenke til kommentar

Har du vært inne på Control Panel > System and Security > Power Options > Choose what closing the lid does (skal være et alternativ på venstre siden, evt. via change advanced power settings og power buttons and lid.)

Og satt denne til Do nothing?

Har ikke videre peiling på dette her, men kan kanskje være verdt et forsøk. :)

Takk for innspill, men det var noe av det første jeg gjorde :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...