Gå til innhold

liten bærbar pc med 1600x900 oppløsning?

Anbefalte innlegg

finnes det noen "billigere" å mindre datar(under 17") med denne oppløsning

gjerne som er stille å, skal ha den hovedsakelig til "dvdspiller" siden får MYE bedre lyd utav pc :p

helst rundt 15" eller mindre :p (har en hå dv7 nå å den er rimelig stor, så stress å ta med utenlands osv hvis jeg skal det da, men dette er tvilsomt) :p

bare lurer, for de jeg fant tar som regel 1366x768 å har dette oppe nå å det er for lite mener jeg :S skal generelt brukes på tv :p å mener da 1366x768 er for lite da til mitt bruk :S

helst så liten som mulig+stille å med hdmi uttak(MÅ ikke, men helst)

samme hva merke, men helst hp eller noe mere kjent

gjerne med 1600x900 om det går

kanskje om jeg kjøper http://www.multicom....at-p/c/p3510246 går evt? (a)

så behøver jeg ikke tenke på hdmi sak, bare ta hvem som helst pc nesten men sliter en del med å finne mindre datar som tar den oppløsninga

:p

Endret av raastad
Videoannonse
Annonse

@MariusJS:

Ikke fullt så enkelt. Lenovoen har Ivy Brigde CPU, de to andre har Sandy Brigde CPU - dvs forrige generasjon. Ivy Brigde har bedre integrert GPU, i realiteten nesten i par med GT630M. Også mindre strømbruk etc. Så derfor er ikke svaret så rett ut.

Den første du linker til har bedre grafikkløsning og dårligere CPU, men for TS sin bruk spiller grafikkløsning liten rolle. Hovedargumentet for denne er prisen og BD, og viktigste argumentet i mot er Acer sitt dårlige rykte relatert til byggkvalitet.

Den andre har marginalt bedre CPU og i realiteten ikke særlig bedre GPU-løsning. Hovedargument mot er også her Acer sitt rykte når det gjelder kvalitet.

@Bolson:

så, hva anbefaler du a? (a) helst med link hvor jeg kan bestille den fra norge!

gjerne så billig men bra som mulig!

evt om ikke den jeg linka duger da (a) mener at den burde duge for mitt bruk (stortsett bare som "dvdspiller" å spille av filmer over nettverk siden har en stasjonær med MYE mer plass en det bærbar har(8+TB), KANSKJE å til enkelte spill, men det blir skjeldent, å må ikke ha beste grafikk på de, bare den klarer å spille filmer uten lagg osv over nettet, vet da at nettet man har spiller MYE rolle, skal ha raskeste fra telenor per dags dato (40/10 oppsett,mener jeg), har en stasjonær med en del bluerays på (over 4 GB istedet for 700mb) de på 700 lagger så lett har jeg merka) viktig at den IKKE er på 1366x768 hvertfall!(skal kjøpe tv som tar opp til 1920 x 1080 på tilkoblet pc oppløsning) behøver ikke mer mener jeg+hdmi :p

Endret av raastad

Nesten alle bærbare i dag klarer å spille av HD-materiale med godt resultat, det er faktisk nettet som er begrensingen/problemet. Særlig trådløst kan medføre lagg.

Billig og bra er ikke alltid det som henger i sammen, ofte er det som koster litt mer enn billig totalt sett såpass mye bedre at man bør gå opp noen kroner.

Personlig ville jeg sett på denne, Toshiba Satellite Pro L870-14E, men nesten alle maskiner med i3 eller i5 CPU og den skjermoppløsningen du ønsker i prisklassen 5 000 til 7 000 kr er egentlig helt greie kjøp.

Hvilken har du i dag? Om du har en med DP så vil spørsmålet være om du trenger aktivt adapter.

har en acer aspire 5742ZG xD med kun 1366x768 oppløsningpå pc'n å dette er for lite for meg mener jeg men den klarer mere med hdmi, bare at tv'n min takler ikke mer :S

KAN hende den klarer bedre med ny tv som "tåler" høyere oppløsning, vil prøve dette aller først men mente så om det ikke går, så jeg har en backup plan xD ^^

Endret av raastad

Den bør klare å drive en TV med 1920 x 1080 oppløsning helt greitt. Jeg har gjort det med langt svakere spesifikasjoner.

hehe ^^ tenkte bare i tilfelle lissom :p OM den ikke klarte det, har en ganske selvlagd versjon av windows på denne serru xD

men er vell uansett driverne som bestemmer om den kan det eller ikke:P

liker å surfe på nett med den siden har den ved siden av senga mi, kobla over hdmi til tv :p (a) men føler 1366x768 blir for lite :S å blir for dumt å ha den over tv hele tida xD over tv er KUN for filmer osv, siden får MYE bedre lyd over pc, pga "enhancements" :p

Endret av raastad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...