moby_duck Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Er vel ikke så mye forskjell fra P8Z77-V. En Z77 E-ATX Asus Maximus koster litt over 2k: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker Men da trenger du selvfølgelig fulltower kabinett, da Hva var problemet med Cooler Master HAF X igjen? Den hadde vel passet bra til det designet? Og da slipper du å kjøpe LED-vifter, så tror ikke prisen blir så forskjellig fra en C70. Endret 23. september 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Budsjettet mitt var på cirka 6k, og nå har det gått over 7k, og jeg tror jeg vil holde det der. Har helst ikke lyst på Fulltower kabinett fordi jeg kommer nok til å dra på lan i ni og ne og da er det bra med et miditower som jeg kan drasse med meg. NB: De samme komponentene kostet mindre hos Dustinhome. Totalpris: 6986. Spørsmål: Delene passer sammen med 7970 og Samsung 830? SSD'en skal på SATA 3 mens HDD skal på SATA 2? Jeg har alt av det med kabler osv.? Kjølepasta får jeg med? PC'en kan kjøre Windows 8? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 1. Ja, de passer med 7970 og Samsung 830. 2. Hvorfor ikke putte begge på Sata 3? 3. Alt av kabler følger med. Bare pass på at skjermen og skjermkort har samme kabel, så skal nok alt annet være kompatibelt med hverandre. 4. Kjølepasta er allerede lagt på CPU-kjøleren. 5. Ja. 1 Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Er kjølepastaen på, på Evo 212 fra før av, så jeg trenger ikke å gjøre det selv? Litt før i tråden skrev noen at jeg måtte det. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Delene passer sammen med 7970 og Samsung 830? Jupp. Har vel svart på det før? SSD'en skal på SATA 3 mens HDD skal på SATA 2? Jupp. Kan være greit å ha HDDen på SATA 2 med tanke på at det kanskje skal kobles noe annet til den andre SATA 3 porten i fremtiden. Jeg har alt av det med kabler osv? Jupp. Alt slik skal følge med. Kjølepasta får jeg med? Jupp. Det har blitt sagt tidligere. PC'en kan kjøre Windows 8? Jupp. Skal nok klare det helt uten problemer. Noe ekstra som kan legges til er at ofte er LED-lysstriper så lyssterke at det lyser ut gjennom alle åpninger i kabinettet, så ser egentlig ikke noe grunn til å ha LED vifter i kabinettet. Edit: Er kjølepastaen på, på Evo 212 fra før av, så jeg trenger ikke å gjøre det selv?Litt før i tråden skrev noen at jeg måtte det. Refererer til Innlegg #12: Du vil få med en liten tube med kjølepasta som du må kline på prosessoren selv. Endret 23. september 2012 av Olestokk Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Beklager hvis jeg spør om samme ting flere ganger, vil bare være 110% sikker Vil helst kjøpe en til vifte, det er kun 3 som kommer med i kabinettet fra før av så alltid kjekt å ha 1 til. Jeg vil igjen takke alle som har hjulpet meg Gleder meg til bestilling ikveld og enda mer til de kommer i posten ! Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Angående kjølepasta, så synes jeg det er greit å ha noe liggende. Hvis du av en eller annen grunn demonterer kjøleren, f.eks. hvis du skal bytte CPU, så må du legge på ny kjølepasta. Du trenger også noe for å få av gammel pasta. Anbefaler Arctic Silver 5 kjølepasta og ArctiClean for å få av gammel pasta. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Angående kjølepasta, så synes jeg det er greit å ha noe liggende. Hvis du av en eller annen grunn demonterer kjøleren, f.eks. hvis du skal bytte CPU, så må du legge på ny kjølepasta. Du trenger også noe for å få av gammel pasta. Anbefaler Arctic Silver 5 kjølepasta og ArctiClean for å få av gammel pasta. Ser en på den som er med i Hyper 212 Evo ser jeg ikke nødvendigheten med å ha mer, ser da ut som mer enn nok til å bare bruke en gang. Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Hvis jeg en gang i framtiden skal måtte trenge det kjøper jeg det heller da Jeg ser at det MSI MPower kortet har OC Genie knapp som overklokker prosessoren en god del. Kan jeg gjøre det selv med en billig kjøler som Evo 212 uten at temperaturene stiger skyhigh? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Det skal være fult mulig å få en grei klokk på prosessoren med Hyper 212 Evo Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 jaja et par timer til bestilling da Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Hvorfor ikke bare kjøpe en bedre kjøler med det samme du er i gang? Blir kanskje litt dyrere nå, men du tjener på det både overklokkingsmessig og støymessig. Noctua har mange gode kjølere. Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Tror jeg holder meg til Evo 212 for nå. Kommer ikke til å overklokke noe spesielt : ) Bestiller om 10 minutter ! Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Btw, går for disse RAM brikkene http://www.dustinhome.no/product/5010617343/corsair-8gb-ddr3-vengeance-pc3-12800-1600mhz-cl9-2x4gb-red/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 De RAM brikkene er bra, de Har samme selv, bare i svart. Alt ser bra ut nå, så det er bare å bestille 1 Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 BESTILT!!!! :DDDDDDDDDDDDDD 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 La oss håpe rambrikkene ikke koliderer med Cpu kjøleren siden de er såpass høye! Lønner seg ofte å gå for LP brikker (Low profile). Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Tror ikke de gjør det. Evo 212 er ikke akkurat en Noctua Lenke til kommentar
otl Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 T1 brikkene til kingston kolliderte hvertfall ikke med cm 212 (ikke evo). Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Trur de brikkene dere krasjer med kjøleren :/ Men det er nå bare å sette viften på andre siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå