Nanek Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Vil bare sjekke med dere om jeg kan få noe bedre for pengene. Jeg har skjerm, utstyr OS, 7970 Ghz edition og Samsung 830 128 GB fra før av. Budsjettet mitt er på cirka 6500 og slik ser handlelisten min ut: (NB: Beklager for at jeg har laget mange tråder i det siste, vil bare at alt skal være perfekt før jeg bestiller) Endret 22. september 2012 av Nanek Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Må bare påpeke at du har valgt et midi-atx kabinett til et atx hovedkort. Du må ha et større kabinett til det kortet EDIT: Mulig jeg ble lurt på navnet. "midi tower". Jeg ble plutselig usikker på min påstand nå Edit igjen: Ja det ble feil. Kabinettet tar ATX kort. No doubt about that one Endret 22. september 2012 av Stjernestøv Lenke til kommentar
ronsand Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Kabinettet støtter atx hovedkort http://www.nzxt.com/new/products/crafted_series/phantom_410 Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 : ) Så da er det bare å bestille eller folkens ? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Ser da greit ut det der, eneste jeg kan se som ikke er optimalt etter mine kriterier er kabinettet. NZXT Phantom 410 er ikke et kabinett som er kjent for å være laget av kvalitetskomponenter, spesielt plastikken i det er ikke god. Jeg har flere venner som eier/har eid dette kabinettet eller "storebrorkabinettet", og alle kommer til samme konklusjon; at de vil bytte det ut pga. dårlig kvalitet, dårlig kjølesystem og at det er komplisert å få lagt ledningene riktig. En ekstra liten ting er at får 10kr kan du få en oppgradert versjon av harddisken: http://www.dustinhome.no/product/5010617326/seagate-barracuda-1tb-7200rpm-sata-600-64mb/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker . Den du har er en 7200.12 mens denne er en 7200.14. Tallet før punktum tilsvarer spinnehastigheten, mens tallet etter er hvilken generasjon det er. Den nyere versjonen (.14) har et par nyere teknologier som har kommet etter at Seagate kjøpte delen av Samsung som lagde harddisker. I tillegg har den nyere versjonen 64MB Cache/hurtigminne i forhold til den eldre versjonens 32MB. Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Yes, da har jeg skiftet ut den gamle med den nye. Angående det kabinettet. Det kabinettet ''forelsket'' jeg meg i, synes det er knalltøft. Vennen min eier ''storebroren'' og jeg har kjent på plastikken, den er ikke den beste men jeg skal heller ikke stå å kladde på PC'en 24/7. Den skal bare stå der og se fin ut Jeg skal installere en 200MM vifte på siden som blåser kald luft på skjermkortet og CPU'en,blir kjølingen så dårlig da? Anbefaler du noen kabinett i samme prisklasse? ( Vindu og lys er et stort pluss ) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Jaja, virker som mange forelsker seg i det kabinettet, kunne ikke gå en meter på TG uten å se 10 stk. :S . Men skrev det mest for å advare litt, sånn så du vet at hva du kjøper. For ærlig talt, du finner ikke mye lignende Phantom (410). Corsair sitt C70 er vel ikke helt likt, men alt kommer jo an på din egen mening. Det har heller ikke den beste kjølinga, men ellers skal det være et godt kabinett. Skal bygge i det for en venn til uka, men det er kanskje litt sent å gi en tilbakemelding på det da. Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Jeg tror jeg går for det kabinettet, men takk for informasjonen Olestokk Sett bort ifra kabinettet så ser alt bra ut og passer med XFX 7970 Ghz edition og Samsung 830 SSD? Følger det med skruer i kabinettet for at jeg skal kunne feste SSD'en? Fikk ingen skruer med i SSD pakken... + Er kjølepasta allerede på CPU kjøleren eller må jeg sette det på? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Ingen skruer til SSD'en? Skjekket en video fra youtube når jeg googlet "nxzt phantom 410 mount ssd", og så at det fulgte med skruer til SSD'en. Men isåfall så kan du bruke skruene som fulger med kabinetter. Kjølepasta er ferdig på kjøleren. Endret 22. september 2012 av Lami Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Ja det var det jeg lurte på, om skruene kom med kabinettet siden jeg fikk ingen med i SSD pakken. Yes, takk for hjelpen alle sammen! Gleder meg til bestilling imorgen! Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Sånn ser listen min ut Totalpris: 6 517 uten frakt. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Du vil få med en liten tube med kjølepasta som du må kline på prosessoren selv. Det skal følge med skruer å feste SSDen med, slikt pleier å følge med alle kabinetter. Hvis NZXT har vært slemme og ikke inkludert skruer regner jeg med dere har noe gaffa liggende som virker like godt på SSDen SSDen og grafikkortet passer fint, har ingen gode erfaring å dele om kjølerene til XFX, bare dårlige, men det var jo ikke det du spurte etter Edit: @Lami: Kjølepastaen er ikke påmontert på CM Hyper 212 Evo, regner med du mener på stock kjøler? Endret 22. september 2012 av Olestokk Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Der skremte du meg Olestokk : (( Hva mente du med '' dårlige '' ? Jeg får med kjølepasta som jeg bare klasker forsiktig på, eller? Endret 22. september 2012 av Nanek Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Der skremte du meg Olestokk : (( Hva mente du med '' dårlige '' ? Har ikke dårlige erfaringer, har en dårlig. For etter dette har alle jeg kjenner holdt seg unna. Det har rett og slett med at XFX sine kjølere ikke er veldig flinke til å fjerne varme, de var ihvertfall ikke det på HD 5000 og HD 6000 seriene med grafikkort. Dette er det jo mange som har problemer med, men det venne min hadde var et HD 6950 i et NZXT Phantom, det gikk opp i 108 grader relativt fort, og det gikk på døra etter en stund ettersom han måtte enten ha en PC som Bluescreena svært ofte pga. varmen eller en forferdelig støy fordi vifta måtte opp på 100% for å holde kortet under 80 grader. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Beklager, så ikke kjøleren ham valgte. Da vil det ikke være påsmurt fra fabrikk, men som Olestokk sier så fulger det med prosessoren ved siden av Ja, har heller ikke god erfaring med XFX og kjøleren dems. Har et gammelt XFX kort hvor kjøleren er rene flymaskin Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Jeg har 2 venner som eier XFX kort. Han ene 6970 og han andre 7970 ( Ikke Ghz edition ) og ingen av de har problemer, derimot en venn som har 670 har problemer. Vennen min som har 7970 kjører viftene på 40-50% for de bråker en del under full load, men han får ingen crazy temperaturer. Jeg leste litt på nettet om XFX kort og det var flere som klagde på 5000 og 6000 serien, men fant ingen om 7000 serien. Får vel bare håpe på det beste + jeg har lifetime warranty på kortet ( tror jeg) . Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Strømforsyningen kan være problematisk, har hatt problemer med 2x 650HX fra corsair og sitter nå på den 3dje. Velger du Corsair bør du vurdere AX serien eller alle med 7 års garanti. Når man kjøper en stock kjøler fra Intel så er som regel kjølepasta'en klar til bruk ( du må som regel ta av plastikken ) , alternativt om du kjøper en 3dje parts kjøler så må man ha på selv om den ikke er påmontert der også. Hovedkortet du har valgt er jeg ikke noen fan av, det prøver å greie mye samtidig men er egentlig ikke særlig bra på noen punkt (middels trådløs nettverksytelse , ikke satt av en del av hovedkortet til kun lydkretsen så støy kan oppstå ) , personlig er jeg stort sett fornøyd med Sabertooth serien til Asus og da har du for eksempel : Sabertooth Z77 : God kjøling , bruker kvalitets Caps og vrm's og har en litt tøff militær design. Asus P8Z77-V Pro Thunderbolt : Så og si samme hovedkortet som du valgte men med støtte for Thunderbolt også. Jeg er personlig glad i Corsair Carbide 500R men det finnes mange gode kabinetter der ute. Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Hvilken strømforsyning burde jeg velge da til omtrent samme prislapp? Du sier først at P8Z77 ikke er særlig bra, men så linker du meg en helt lik en bare med thunderbolt ( noe jeg ikke kommer til å bruke ). Så da kan jeg vel bare gå for den jeg har i handlelisten? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Hvis du trenger forslag til kabinett (orker ikke lese gjennom hele tråden, er trøtt ), så kan jeg vel anbefale Cooler Master HAF 912. Midi tower, kult design, god plass til montering, og prisen er ikke verst heller. Det har også vindu. Selv har jeg en Corsair Carbide 500R, men der er det vel egentlig mer fokus på kjølemuligheter plass til kabelsortering enn design. Og ang. hovedkort, så kan du gå for Gigabyte GA-Z77. Mye billigere og praktisk talt det samme kortet in terms of specs. Endret 22. september 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Det eneste problemet med HAF 912 miditower er at det ikke har vindu på siden Men ellers ser det ganske tøft ut ( Er ungdom og er opptatt av at PC'en skal se flott ut ) Men Moby_Duck, siden du er så trøtt ikveld så kan du kanskje lese tråden imorgen og hjelpe meg litt, er du snill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå