Gå til innhold

[Løst] Mistet konfigurasjon fra powertech for modem, kan noe gjøres?

Anbefalte innlegg

I et forsøk på å forbedre det trådløse nettet, tok jeg en reset av Thompson 585 for å prøve å sette den som bridge for en nyinnkjøpt netgear 500.

Det viste seg å ikke være så lurt, tydeligvis forsvant alle spor av powertechs konfigurasjon. Jeg kan logge inn på den, og dsl forbindelsen er oppe, men ppp fungerer ikke og finner ikke ethernetforbindelsen til pcen jeg logger inn med. Denne ruteren må konfigureres gjennom en veiviser, men det virker som om powertech ikke vil at kunder skal gjøre dette selv, for jeg får melding om at ingen templates er tilgjengelige. Et google-søke viser at f.eks dataguard har templates til nedlasting.

Er det noe overhodet som kan gjøres her, eller er jeg nødt til å vente til mandag for i verste fall å sende ruteren tilbake for å konfigureres? Det rare er at jeg er sikker på at jeg har nullstilt ruteren før uten at dette skjedde!

Mektig irritert på både meg selv og powertech akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sikkert ha brukernavn og passord til PPPoE-forbindelsen for å få det til å virke. Det kan være dette har stått i et brev du en gang fikk fra powertech da du tegnet abonnementet, om ikke må du nok ta kontakt med kundesenteret deres for å få dette tilsendt eller lest opp for deg alt etter hvordan de håndterer opplysningene.

Mektig irritert på både meg selv og powertech akkurat nå.

Powertech har da vel ikke gjort noe gale? :)

Lenke til kommentar

Har du sett om det kanskje "bare virker" hvis du skriver inn PPPoE-konfigurasjonen i ruteren bak? På noen modem trenger man egentlig ikke å endre noe, man trenger gjerne bare å koble fra PPPoE-tilkoblingen fra modemet. Det var vel forsåvidt slik jeg løste det med noen thomson speedtouch 546i modemer jeg hadde, ejg skrev bare inn feil passord for PPPoE slik at den ikke kunne koble til, og la deretter de rette innstillingene inn i ruteren bak, og da var alt på stell.

Lenke til kommentar

Ville bare si at jeg fikk nytt modem fra Powertech i dag (per bud!), noen timer etter at jeg ringte, de satte det til og med i bridge for meg, tildelte nye ip-adresser, og alt fungerer utmerket nå. Har 16 mbit på alle de trådløse enhetene mine, det er fabelaktig!

Er helt overgitt over den gode servicen fra Powertech. Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...