benjamin84 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Håper noen kan hjelpe meg finne ut av dette, har googlet etter beste evne uten å finne noe. Problemet er som følger: jeg kan sitte ved PCen og se på en youtube video, enten vanlig eller fullskjerm, og plutselig så hakker/hviner lyden og videoen stanser. Noen ganger så er det et "hakk" som varer et sekund uten at noe mer skjer, andre ganger så varer hele opptrinnet et minutt eller to før skjermen blir svart, og kommer tilbake igjen med beskjed om at nVidia driveren har kræsjet. Bruker Chrome, men det samme skjer i Firefox. Flash er oppdatert, nVidia driver er oppdatert, og PCen er ellers helt ny og ferskt installert. Ingenting annet fører til kræsj, ikke spill, ikke video (annet enn youtube), ikke musikk, og ikke Adobe CS6 programmene. Alle tips er velkomne! Endret 22. september 2012 av benjamin84 Lenke til kommentar
Gjest medlem-274603 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Hva slags: Skjermkort, hovedkort, prosessor, ram, operativsystem har du ? Overklokket cpu'en? =) Endret 22. september 2012 av medlem-274603 Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Core i7 - 3770k 32GB Corsair Dominator Gigabyte D3H - Thunderbolt Smasung 830 SSD Gigabyte GTX690 Helt ny PC, ikke overklokket. Forsøkte å holde meg til vimeo noen timer istedenfor youtube, og da fikk jeg ingen kræsj. Skal sjekke videre imorgen, men det kan se ut som det kun er youtube som gir disse rare ustabilitetene, meget merkelig. Lenke til kommentar
dolten Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) I chrome fant eg noke liknande feil da det såg ut som det var to flash plugins som ødelagde krasja min video driver. Opera gav bare fullstendig "frysning" uten å gi feilmelding. Så om du da går inn på : http://www.youtube.com/html5 og klikker på nederste linken "Bli med i HTML5-testen".Vil eg nesten være sikker på at problemet ditt forsvinner, men enda vil du kunne kræsje på VGtv for eks og andre videoflash baserte sider. For min del hjalp det en del å avinstallere nvidia driveren heilt og installere absolutt alle tillegga som ligger i nvidia driveren(kan være tilfeldigheter, men har reinstallert og formatert to ganger med samme effekt). *btw: kan legge til sjølv at min system er gtx690, hadde ingen problem før eg la inn det skjermkortet. Noke som er ironisk om kor masse klaga over dårlige drivere på AMD sine, da eg sjølv hadde 2xCF5870;) Endret 22. september 2012 av dolten Lenke til kommentar
dolten Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) I mitt tilfelle har eg isolert det til det skjer bare med en gang Flash er installert på pc og ved tilfeldige flash video avspillinger, ikkje isolert til youtube. Bare mot flash generelt. Siden skjermkorte mitt var nytt for 2mnd sidan hadde eg litt tålmodighet til å avvente bedre drivere, og det har blitt bedre for min del ifra 2mnd siden. Istede for å krasje 10 ganger daglig til 3 ganger uka. Noke som er bra med tanke på ca 1time total youtubing per dag. *Glømte å nevne at GTX690/680 iforhold til eldre nvidia kort har nyere og innebygd forskjellige aksellerasjons instruksjoner i GPU kjernen rettet mot videoavspilling, så det er muligt en link der for min del. Endret 22. september 2012 av dolten Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Takk for svar dolten - godt å høre at dette ikke er unikt for mitt oppsett. Har nå blitt med i HTML5 testen, og skal teste/leke litt med det idag, samt forsøke meg videre med vimeo og evt VGTV (om jeg orker å utsette øynene for det)... ...og der kræsjet youtube igjen! Mystisk. Denne gangen forsøkte jeg å skru skjermen av og på, merkelig nok så hjalp det. Den er koblet til med displayport og kjører lyd også via skjermen. EDIT 4: Ble rotete, se neste post for oppdatering. Endret 23. september 2012 av benjamin84 Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Mer testing i noen timer. Har nå skrudd av Chrome's flash plugin, og dermed fått tvunget YouTube over i HTML5 "modus". Etter noen timer med videospillelister samt kloting med Vimeo i et annet vindu så har jeg kun opplevd et par kortvarige "hakk", og ingen lange crash. Konklusjonen min er da at dette kun er relatert til flash video - men jeg finner ingenting om det på nett, ville tro at et slikt problem ville påvirke fler enn bare meg og dolten? Lenke til kommentar
dolten Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Har ikkje brydd meg så altfor masse sidan eg skal oppgradere HK/CPU /Minne til 3930K cpu. Først om det er samme problem da, skal eg begynne å kjøre ein feilsøkingstråd direkte på Nvidia's forum. I det siste har det vært masse nedetid på det forumet, håper det går ann å få hjelp derifra. Sleit like masse som deg å finne noken andre med liknande problem som var relatert direkte til geforce 600 serien mot flash krasj. I mitt tilfelle MÅ eg restarte pc, sjølv om eg lukker alle bruker/admin services relatert til gfx. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Snodig nok så slipper jeg restart - PCen henger i 30-60 sekunder, for så å komme seg igjen uten andre problemer enn en trådløs forbindelse som har koblet seg fra. Lenke til kommentar
Gjest medlem-274603 Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Hvis du ikke har gjort det, så last ned de nyeste driverene for hovedkortet fra produsenten! Det kan også lønne seg og flashe BIOS, siden du opplever problemer her! Lenke til kommentar
dolten Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Mitt forrige HK Asus Maximus Extreme iv -Z hadde nyeste bios og drivere til chipset og alt tilbehør. Bruker alltid Asus webben etter nyinstall av OS. Menne ja før eller seinare ville det nok ha fungert med litt ekstra fikling. Nyligt kjørt inn Rampage iv Extreme 2011 socket med 3930 cpu og da var alt peachy med flash hittil. 3 dager og alt smooth enda(greier dette seg ei heil uke vil eg seie problem vekk for min del). Gammelt oppsett: Asus GTX690 ref card i7 2600K cpu Maximus Extreme iv -Z Vengeance 1600MHz CL8 ram Force 3 120GB SSD Nytt oppsett: Asus GTX690 ref card 3930K cpu Rampage Extreme iv 2011 Dominator platinum 2133MHz Force 3 120GB SSD Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Snart en uke uten kræsj, helt uten at jeg har endret på noe som helst. Tror muligens skjermdriveren (Dell U3011) ble oppdatert av windows men ellers er PCen som den var. Meget snodig! Lenke til kommentar
dolten Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Humm har samme Dell modell sjølv:p(u3011 DP kabel), godt hende vi har funnet en slags fellesnevner til problemet:). Men la merke til denne installasjonen av windows 7, hadde eg bare "Generic PnP monitor" driver. Hadde tidligare Dell sin driver, muligt da eg ikje hadde haket av optional driver update denne gangen. Uansett tørr ikkje å installere annen enn Generic enn so lenge og får sjekket ut korrekt driver etter litt meir testing. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Fortsatt ingen flere kræsj - brukt en del tid på Youtube siden sist. Må være noe som er oppdatert og fikset! Lyden over DP virker også mer stabil nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå