arna Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg skal kjøpe meg digitalkamera nå og har liksom ikke stort peiling på det... jeg skal ihvertfall ha et godt kamera til å redigere bilder med og overføre til pecen med best mulig kvalitet:) Hva ser man etter på et d.kamera, liksom hva er "bra" settings ? Prisklasse 1500-3000 takk Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 For 3000,- får du et kamera som er på 3Mp, manuelle innstillinger i tillegg til auto. Det er drøssevis av kameraer i den prisklassen, så du må nok kikke litt på de forskjellige og se hvilket som tiltaler deg mest. Lenke til kommentar
arna Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 men det er det som er problemet, jeg vet ikke hva jeg skal se etter liksom =[ Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Sett opp noen kamera du kunne tenke deg, så blir det litt lettere å kommentere valgene dine! For 3000kr får du feks. Nikon Coolpix 3500 og Sony Cybershot DSC-P52. Helt ok kameraer begge to, men litt dyrere med minne til Sonyen, i forhold til Nikonen. Om du er villig til å strekke deg til 3300 er Canon A70 et trygt valg! Lenke til kommentar
2roll Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Tja, A70'en er fin den... Men husk at du må kjøpe batterier, lader og minnekort også. Regn iallefall med ca 500,- ekstra. Coolpix 3100 trenger bare ekstra minnekort. Fint kamera det også. Unngå de aller billigste 3mpx med fast linse. Et zoomobjektiv er å foretrekke. Disse kameraene har ofte bedre eksponering og fokus også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå