ulf1 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Heisann! I forbindelse med en liten skoleoppgave kunne jeg trengt litt hjelp fra dere rånere der ute. Skal holde et foredrag på 5-10 minutter om rånere som en subkultur. Det skal inneholde litt om hvilke normer, sanksjoner, symboler osv som er typisk innenfor rånerkulturen. Tuusen takk for hjelp! :-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 søk om slike saker i aviser. Felles for rånere er at de forsvarer villmannskjøring og mener det er en fornuftig måte å oppføre seg på. Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 For ikke å glemme Jernkorset, Sørstatsflagget og Woody Woodpecker som er viktige symboler, i hvert fall her i indre Østfold. 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 søk om slike saker i aviser. Felles for rånere er at de forsvarer villmannskjøring og mener det er en fornuftig måte å oppføre seg på. Nei, det gjør vi ikke. Det er hva vi kaller for idioter. Lenke til kommentar
ulf1 Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 søk om slike saker i aviser. Felles for rånere er at de forsvarer villmannskjøring og mener det er en fornuftig måte å oppføre seg på. Nei, det gjør vi ikke. Det er hva vi kaller for idioter. Siden du sier "vi" regner jeg med du er en råner. Kanskje du kan fortelle litt om hvordan det er. Er det noen ting som f.eks. ikke er akseptabelt innenfor rånerkulturen? Eller hva er det som blir satt ekstra "pris på"? Hva skjer hvis en person gjør noe som ikke er akseptabelt? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Jeg betegnes vel som råner siden jeg har interessen bil, og står på p plasser å snakker med kompiser i andre biler. Meg og mine venner synes ikke noe om folk som knuser flasker og drikker seg drita på streetmeet. Er et fåtall som ødelegger for alle andre. Den "gjengen" som jeg er i pleier å bare ignorere de og ler av de/rister på hodet når de er ute å dummer seg... Vi setter pris på folk som ikke ødelegger for alle andre... De som står å spiller høy musikk i boligfelt og sånt er ikke kule, seff tøft med anlegg, men ikke når det plager andre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå