Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 Routere? Eller lignende?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått nytt rom hjemme, og sitter med trådløst på PCN, men har også en xbox uten innebygd wifi, og adapter til 360 koster jo en hel del...

Så lurer på om det er mulig å ha 2 routere på samme internet, eller om det er noe jeg kan koble til på boksen min her nede.

boksen min går på akkurat samme linje som den oppe, så må vel være en mulighet?

Endret av Dando
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det linjen inn du snakker om før routeren?Som går forbe rommet ditt og så opp? Isåfall er det også et modem i den routeren og da kan ikke du koble deg på den linja slik.

Skal du ha kablet kan du jo sette routeren oppe nede hos deg og trekke en kabel opp til det som måtte trenges oppe?

Lenke til kommentar

Er det linjen inn du snakker om før routeren?Som går forbe rommet ditt og så opp? Isåfall er det også et modem i den routeren og da kan ikke du koble deg på den linja slik.

Skal du ha kablet kan du jo sette routeren oppe nede hos deg og trekke en kabel opp til det som måtte trenges oppe?

De oppe vil ikke lage hull for å trekke kabel. og de oppe vil ikke kjøre trådløst siden de mener de får mye dårligere internet pga trådløst... selvom det eneste de gjør er facebook <.<
Lenke til kommentar

Du sier det er kabel veggen / linja som går opp før router.

Ligger denne fritt? i rør? Isåfall kan du jo sette routeren nede og klippe av linjen opp for å så feste en cat5ekabel i den linja og gå opp og hise den opp så har du trukket sjult kabel.

En spillpc / tv / xbox osv idag burde ha kabel i et hus. Å ikke ville legge opp linjer for dette er sært.

Man må borre noen få mm, kontakten setter man jo på etter kablen er trukket. Er det ingen rom som ikke brukes oppe? For eks bøttekott ol. Er jo bare gjennom tak/gulv man må.

Lenke til kommentar

Kablene som gir internet går utenifra og langs huset inn i alle boksene.

Ekke vits å spørre om borring, det blir ikke aktuelt for at jeg skal få routern nede.

Hadde routern på gamle rommet mitt oppe, 5-8 meter unna pcn dems, selv det ble for dårlig signal for dem .

Men er det noen som helst mulighet å koble seg rett på boksen for å få internet? istedet for router?

Skal kun ha kabel på xboxen.. og den er rett ved siden av boksen min her nede

Lenke til kommentar

Boksen nede = telefonkabel? Samme kabel som modem/router oppe står i? Da er det vel neppe RJ-45kontakt uansett.

Du borrer ikke for å få routeren nede, den bare setter du i veggen, du borrer evt for å trekke kabel opp til en switch som de kan bruke kablet oppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...