wolfen2 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Hei alle samme Jeg fikk tak i en hp proliant g4 med masse disker og tenkte å bruke den som filserver. Testet freenas men den ville ikke innstallere, er det noen andre programmer som vil virke på prolianten eller muligens en annen install metode. Jeg testet med usb og med cd men full stopp.. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Det du mener er at du skal installere Vmware ESXi 5.1 og så en server software på toppen av denne ? Hvis det primære er en serversoftware, så er det jo bare å bruke Centos, eller en annen Linux. Hvis målet er å kjøre med virtualisering så er ESXi 5.1 erfaringsmessig ganske kresen på hardware, mens den forrige versjonen 4.1 i større grad aksepterer å kjøre på forskjellige hovedkort. Tror de virker sånn noenlunde likt. Har installert 4.1 på mange forskjellige hardware, mens 5.1 bare vill kjøre på en bestemt hardware. Lenke til kommentar
r.g Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Anbefaler dette. http://www.starwindsoftware.com/ Lenke til kommentar
wsp Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Hei, G4 er ganske gammel teknologi og bruker CPU som ikke støtter VT, dvs at du ikke kan kjøre 64-bit gjesteVMer. Dette betyr at det er mulig å installere 64 bit OS (ESX 4.x og nyere), men du får sannsynligvis en advarsel under installasjon vedrørende 64 bit gjester. Har ikke forsøkt esxi 5.x på G4, men har tidligere kjørt ESXi 4.x. Lars Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg har 2 servere som klarer å kjøre vmware 5.1 uten problem, men planen var å bruke de gamle G4 serverene til fil-server i og med at jeg har disker i fleng som bare står der. Kan godt dytte inn vmware 4.1 på G4 serveren, men hva anbefaler dere som er mer dreven i gamet ? Med en egen fil server og 2 *hovedservere* så får jeg jo testet ut det meste i vmware verden under lab'inga mi. Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Fant Openfiler 2.99 og skal gjøre ett forsøk der.. Lenke til kommentar
oldis Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 http://www.openmediavault.org/ funker fint som VM på min Esxi5.1 server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå