Nala Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Hei! Nå som vinteren snart kommer skal jeg starte et nytt prosjekt, skal lakkere halve felgene mine røde. Men hvordan gjør jeg dette? Noen som kan komme med en god fremgangsmåte? Felgene er lakkert svarte fra fabrikken. Er foresten MC felger som skal lakkeres, men regner med at det er noe av det samme som bil Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Vannlig å pulverlakke felger. Men da blir det en farge. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Ok, men kan vel maskere selv om man pulverlakkerer? Og vil det sitte? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Kontakt lakkspesialisten. Først må felgene glassblåses, grunnes, kalles og så 2-komponent klarlakk. Heng felgene opp med ståltråd under lakking. Prøv først på noen gamle felger. Kanskje kan felgene roteres under påføring av farge? Da er det lett å lage en myk overgang. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Takk for svar ! Lenke til kommentar
Panelbeater Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 kan ikkje maskere ved pulverlakk nei.. blir brukt høy varme etter påføringa av lakken. som forøvrig festes ved hjelp av eletrisk spenning.. -med mindre det finnes andre varianter av pulverlakk eg ikkje kjenner til.. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Pass på å bruk en lakk som tåler litt, og legg et par lag med felgvoks på lakken slik at du ikke brenner fast bremsestøv så lett. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Alternativet er å lakke sortfargen med pulverlakk så kjøper du plastidip og lakkerer det du vil ha rødt med dette. Da har du og muligheten til å enkelt fjerne det røde om du skulle bli missfornøyd. 1 Lenke til kommentar
Nala Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Dette så veldig interesant ut ettersom jeg kan fjerne det? Så på youtube folk som gjorde det. Så veldig enkelt ut ettersom man trengte bare og spraye på. Men har du erfaring med denne sprayen? Endret 29. september 2012 av Nala Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Har lakket grillen og speilene på min egen bil sort med dette da jeg var nysgjerrig på både hvordan dette ville ta seg ut og hvordan det var å jobbe med plastidipen. Eneste jeg gjorde var å vaske delene jeg skulle lakke grundig, også lakket jeg sånn som det står på boksen at man skulle gjøre. Om du har holdt i en sprayboks før er dette null problemer. Om du ikke allerede har googlet deg frem til det, så får du kjøpt dette fra en kar her i Norge: http://www.plastidip.no/ Lenke til kommentar
Nala Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 Har lakket grillen og speilene på min egen bil sort med dette da jeg var nysgjerrig på både hvordan dette ville ta seg ut og hvordan det var å jobbe med plastidipen. Eneste jeg gjorde var å vaske delene jeg skulle lakke grundig, også lakket jeg sånn som det står på boksen at man skulle gjøre. Om du har holdt i en sprayboks før er dette null problemer. Om du ikke allerede har googlet deg frem til det, så får du kjøpt dette fra en kar her i Norge: http://www.plastidip.no/ Høres bra ut ! takk takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå