Gå til innhold

PCI express 2.0 kort

Hveding

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har et GeForce GTX 560 Ti kort som er i link:

http://www.msi.com/product/vga/N560GTX-Ti-Hawk.html

Men merker at det begynner å bli en smule dårlig, når det kommer til tunge spill som BF3, Crysis 2, IL 2 Sturmovik og ikke minst snakk om diverse nye spill som kommer ut i år !

Kortet jeg har nå er jeg kjempe fornøyd med, har holdt meg med godt selvskap i 2 år nå :)

Det har alltid kjørt de fleste spill i full HD og grafikk, kunne recorde med FRAPS med 60-70 fps i mange spill med litt lavere settnings, noe jeg synes er bra :)

Noen som har et forslag til et kort som støtter PCI express 2.0 men som er hakket bedre enn dette ? Kanskje to hakk bedre, men vil ikke gå så høyt i pris. Kanskje 2000kr, men det er vel litt lite å gå ut før et bedre kort ?

Mvh Patrick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCIe er bakoverkompatibelt så det er ingenting å bekymre seg for. PCIe 2.0 16x, ja selv PCIe 1.0 16x er mer enn tilstrekkelig for så godt som alle spill i dag, siden "ingen" spill så langt laster store datamengder over PCIe-bussen under spilling. Det eneste unntaket jeg kan komme på er Rage, men jeg tviler på at det er et problem selv der.

Lenke til kommentar

Så det vil si at hvis jeg har et hovedkort med PCIe 2.0 16x, så vil jeg kunne kjøpe et skjermkort som bruker PCIe 3.0? Høres litt rart ut.

Strengt tatt er det CPU som styrer PCIe-overføringshastigheten, men prinsippet er det samme.

Dataoverføringen vil foregå med PCIe 2.0-hastighet, dette koster deg ingenting i spillytelse. PCIe-standarden ble utviklet for å være bakoverkompatibel så man kunne få sømløs oppgradering i mange år fremover, jeg er ærlig talt overrasket over hvor mange som ikke er klar over dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...