joiki Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Tenkte å oppgradere minne fra 8 gb Corsair dominantor platinum 1866mhz, til et sett til. Men da starter maskina i sikker modus etc, vil ikke starte normalt, i bios så står det 16gb 1866mhz Kjørt sånn widows red tool ol. hjalp ikke Tar de nyinkjøpte ut, da virker det som det skal. Har levert dem inn igjen, men det samme skjer med dette settet å? :/ noen som har snøring? i7 2600k asus p67 sabertooth gtx680 850w Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 har du oppdatert bios? kan være problemet Lenke til kommentar
joiki Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Okey, da skal jeg prøve det:) Lenke til kommentar
joiki Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Det hjalp ikke noe særlign det heller. Men når jeg ser på brikkene, så ser jeg det står vr4 1,3 på dem gammle å vr8 1,6 på dem nye, Trodde jeg kjøpte dem samme, for det sto ikke noe om versjon på nettsiden til mpx http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=755445. Lenke til kommentar
joiki Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 noen som skjønner noe av dette? Lenke til kommentar
Switters Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Fikk noe av det samme når jeg oppgraderte fra 8GB til 16GB, altså fra 2 til 4 brikker. Systemet startet og kunne testes ganske hardt, men ble plaget medspontane restarter, og problemer med at programmer plutselig sluttet å svare osv. Noen ganger startet demn heller ikke. Googlet litt rundt det, og det ser ut til at minnekontrolleren ikke alltid liker 16GB/4 brikker, og at dette skaper en del krøll. For meg hjalp det heller ikke å sette ned til 1333mhz. Økte DRAM voltage litt og også VCCIO, men uten hell. Alt forsvant når jeg tok ut to brikker, og siden jeg overhodet ikke trenger 16GB, slo jeg meg til ro med det. Tror ikke versjonsnummeret har noe å si, men har ikke sjekket opp det. Lenke til kommentar
bitfikleren Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har som regel at når jeg bygger en maskin eller skifter minnebrikker, så kjører jeg ALLTID en grunndig test av minnet. Jeg har vært borti mye rart av råtten minne (se egen tråd her) og stoler per default ikke på at brikkene jeg får er OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå