Countryman Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Hei! Jeg satt opp et nytt modem for en måned siden, fra Telenor, og alt fungerte fint et par dager. Jeg dro så på ferie og kom tilbake totalt nettløs.. Snakket med Telenor, og i løpet av et par dager fikk jeg en sms om at problemet var løst, ergo : feilen var ikke hos meg men hos Telenor/der ute et sted.. problemet er bare halvveis borte. Jeg kommer meg på nett ved å kable meg gjennom modemet, men når jeg skal søke trådløst finner ikke PC`n hjemmenettverket mitt. dvs: jeg finner det innimellom, men det forsvinner igjen med en gang.. Jeg har sagt til Telenor at jeg tror det er deres feil, i.o.m at de innrømmet at det var noe galt i utgangspunktet...men, er ikke sikker.. kan det være innstillinger på PC`n som har forandret seg av seg selv mens jeg var på ferie? setter veldig pris på hjelp! (jeg har en 3år gammel Dell Inspirion med Vista. Modemet er en Zyxel P2812) Lenke til kommentar
War Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Har du eller noen i nærheten en smarttelefon? Dvs kan du scanne etter wifi med noe annet en pcen? Evt lage ditt eget mobile nett og søke opp det. Høres ut som defekt router om wifi/SSID forsvinner. Er det andres nett i nærheten så du bare ikke ser ditt? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 det er derfor jeg er litt i tvil...mobilen min finner det trådløse nettverket..fungerer fint også.. PC finner kun et lite glimt av det , så er det borte igjen.. mistenker at det kan være innstillinger på pc`n som har justert seg av seg selv..(?) hvilke innstillinger er det da jeg skal justere? brannmur eller inne på modemet? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Prøv å oppdatere driver til nettverkskortet. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 jeg takker så mye for hjelp! ingenting jeg har gjort, har fungert så langt.. men plutselig igår kveld dukket nettet opp igjen..det gikk riktignok tregere enn med kabling, men det lå der iallefall, noenlunde stabilt. Dette forsterker bare mistanken min om at feilen ikke har ligget her hos meg...og det er i så fall kjipt at de ikke kan innrømme dette. jeg ble litt lei servicen for noen dager siden, og valgte å bryte ut og bytte til en annen leverandør. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hvis kanalen i routermodem står på auto, så kan det hende at den har byttet til en kanal du ikke har på PC (pga feil innstilling av trådløs-land). Typisk gjelder dette kanal 12-13. Setter du kanalen i routermodem mellom 1-11, så vil du slippe dette problemet. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Ja..nå er nettet vekk igjen(: Hvor kan jeg eventuelt skifte kanaler, for å prøve dette? finner ikke noe hverken fysisk på modemet eller i innstillingene på pc`n/inne i modemet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel_p2812/endre_frekvenskanal.jsp Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 tusen takk for hjelpa, det ordnet seg(: dette var 10 reiser bedre enn telenors kundeservice.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå