Malmern Skrevet 22. september 2012 Rapporter Del Skrevet 22. september 2012 Hei, noen som har noen gode kilder til hvordan SLI og CrossFire fungerer, spesiellt en som dekker temaet minnemengde? Har en diskusjon med en kompis, han mener minnemengden dobles viss man har 2 skjermkort i SLI/CF, f.eks 2 x AMD Radeon HD 6850. Jeg på den andre siden mener at minnemengden ikke dobles, hva er riktig? På forhånd takk! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. september 2012 Rapporter Del Skrevet 22. september 2012 Du har rett, årsaken er ganske grei, begge skjermkortene må ha samme data tilgjengelig for å kunne kommunisere og synkronisere sitt arbeid med hverandre. Det betyr kort og greit at om du har 2x kort med 1024 Mb minne så får du bare 1024 Mb, samme sak om du setter inn 1 kort med 2048 og ett med 1024, så får du fortsatt bare 1024 Mb minne, det skalerer etter svakeste ledd. Programmer utenom spill som GTA 4 for eksempel vil detektere en CF / SLi løsning som en dobbling av minnet, men dette vil ikke stemme i praksis og skyldes måten skjermkortene rapporteres til programmene på. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 22. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Ok, var som jeg trodde, takker for infoen. For se om jeg finner noen kilder på dette i tillegg, da kompisen min er av den kverulante typen og kjenner jeg han rett må han ha det ned med teskje. Edit: Fant en rimelig pålitelig kilde; Geforce.com ^^, http://www.geforce.c...hnology/sli/faq Endret 22. september 2012 av malmern Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. september 2012 Rapporter Del Skrevet 22. september 2012 Problemet med den typen folk er at du må finne dokumentasjon som dem godtar Noe som ikke alltid er like lett, derfor er det beste å la dem prøve selv, når ting ikke stemmer i praksis så må pipa få en annen lyd. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. september 2012 Rapporter Del Skrevet 22. september 2012 Lurer på hvor kompisen din har det ifra da han ikke kan ha sett eller lest det noe sted da det ikke stemmer. Funnet på av seg selv ut av det blå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå