Kontorstol Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Hei! Jeg har fått innkalling til sjøforsvaret i januar, men jeg er for tiden elev på videregående skole der jeg tar Biologi 2 og Kjemi 1. Er dette nok til å få utsettelse til jeg er ferdig med utdanningen? Etter vgs skal jeg studere Bioteknologi ved Høgskulen i Ålesund, og vil heller ta førstegangstjenesten som bioteknolog på Forsvarets Forskningsinstitutt etter det. Har virkelig ikke lyst å måtte avbryte studiene nå og utsette høgskolen med 1,5 år. Endret 21. september 2012 av Kontorstol Lenke til kommentar
forsvaret2011 Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Ja, ring vpv 03003 så ordner de det nok for deg. Studier er gyldig grunn til å få utsatt fgtj. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Har sendt inn bekreftlese fra skolen nå, sa da håper jeg det går greit. Men tror du at jeg får utsatt det til etter høgskolen slik at jeg har mulighet til å ta førstegangstjenesten hos FFI? Lenke til kommentar
forsvaret2011 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Jada, kjenner mange som har utsatt pga. skolegang, så det bør ikke være et problem Når det kommer til hvor du evt. får avtjene fgtj. etter utdanninga på høgskolen så skal jeg ikke uttale meg. Kommer an på hvor dem trenger folk, men mest sannsynlig slipper du å løpe mye i skog og mark da de vil heller ta i bruk utdannelsen din i løpet av året. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Det er i hvert fall flere av de aktuelle fagområdene som omhandler bioteknologi. Lenke til kommentar
Trifate Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Jeg syntes dette hørtes veldig interessant ut, hvor mye kompetanse må du ha for å komme inn egentlig? Jeg har GENS + R2 + Kjemi 1 + Biologi 1 og tok laboratoriefag på VGS, tror dere jeg har mulighet til å komme inn å avtjene førstegangstjenesten som lab assistent eller noe slikt? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Du må ha relevant utdanning fra høgskole regner jeg med. Tror minstekravet et bachelorgrad. Endret 25. september 2012 av Kontorstol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå