Mats1988 Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Hei. Kjøpte meg for noen dager siden en pc nr2, denne kom i posten idag, og jeg skulle bygge den opp, noe jeg har gjort en del ganger før. Så det skulle ikke være store problemet. Nå som jeg er ferdig med byggingen og skal starte den, kommer det verken opp noe bilde eller fæle pip fra den. Skjermkortet starter og går, og har koblet til begge strømkablene som hører med. Så saken er, pcen starter, alle viftene går, hdd går, skjermkortet starter og alt virker fint, men ikke noe bilde. Hvor kan feilen ligge? Er forresten denne pcen jeg kjøpte. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757282 Endret 21. september 2012 av Matsemann1 Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 På skjermen, hvor trodde du? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Har du andre skjermkort du kan teste med? Har hovedkortet innebygd skjermkort? Har du prøvd å deaktivere dette. Forresten, kommer du inn i bios/EFI i det hele tatt? Nei da hjeler jo ikke det. Prøv å kjør en reset av cmos (dette må du lese i manualen til hovedkortet hvordan du gjør) og se om det hjelper. Prøv å start opp med kun en ram-brikke om mulig. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Det går an å slå på pc'en uten ram-brikker uten at det påvirker bildet - da vil du få en artig melding om at det mangler ram-brikker. Så det er ingen vits i å prøve med kun én ram-brikke. Sånn jeg tolker det (basert på det du har skrevet), så er problemet: * selve skjermen, * kabelen fra skjermkort til skjermen, eller * skjermkortet * (eventuelt slot'en til skjermkortet på hovedkortet) Jeg ser at skjermkortet ditt har både HDMI og DVI, problemet er vel tilfeldigvis ikke at du må trykke på en knapp på skjermen for å veksle mellom HDMI og DVI? Endret 21. september 2012 av NothingForever Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Har prøvd følgende nå i kveld. -Trykket på knappen og valgt dvi/hdmi. - Skjermen funker, bruker den nå på en annen pc. - Tok ut skjermkortet og prøvde å bruke det integrerte skjermkortet. - Sjekket ALLE kablene på nytt. Og nei, kommer ikke inn i noe Bios i det hele tatt. Skal prøve å bruke mitt andre skjermkort i morgen samt det med rambrikkene, er for trøtt idag Oppdaterer da. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) sjekket at du har koblet til strømkabel til skjermkortet? edit: så ikke hele første post Endret 22. september 2012 av vitty Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Ooookey, da har jeg reset bios, og det samme faenskapet skjer fortsatt, med at jeg ikke får noe signal på skjermen. Prøvd å starte uten ram, av en eller annen grunn, men like langt. Gutter og jenter, jeg har gått tom for ideer på hva dette kan være, og er heller ikke så veldig keen på å plukke den ifra hverandre å sende den tilbake til komplett, for gudene vet hvor lang tid det tar. Det jeg lurer på nå er, om hovedkortet er på kjøret, skulle da alle viftene og alt det andre ha startet? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Opplevde samme feil for en stund siden, hadde plassert RAMen i feil slots. Startet lik som din, men ingen skjermbilde og ingen feilmelding. Hadde tolket manualen feil. Flyttet rambrikkene til korrekt slot, og vips fungerte alt. Bruk 1 brikke, og prøv den alene i alle plasseringene på hovedkortet. Det utelukker ihvertfall en typisk feil. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Har bare 2 slots på mitt hovedkort, men kan prøve å boote med 1 rambrikke i en slot av gangen. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Ja, nå har jeg kanskje funnet løsningen og føler meg kanskje en smule dum. Jeg hadde ikke koblet i strøm i den pluggen som sier "atx12v". Kan det da ha vært at hovedkortet ikke har fått nok strøm? Spør får jeg starter, slik at jeg eventuelt ikke fucker opp for mye 1 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Uploaded with ImageShack.us Hvis den ser slik ut(enten 4 pin eller 6 pins) og er i nærheten av prosessoren må den plugges i ja! Edit: Altså denne? Den må i! Endret 22. september 2012 av SvennAndre Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Jepp, det var den jeg hadde helt glemt i farten, var heldigvis ikke værre enn som så. Maskinen er nå oppe å går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå