Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bygget ny pc, får ikke bilde.

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg for noen dager siden en pc nr2, denne kom i posten idag, og jeg skulle bygge den opp, noe jeg har gjort en del ganger før. Så det skulle ikke være store problemet.

Nå som jeg er ferdig med byggingen og skal starte den, kommer det verken opp noe bilde eller fæle pip fra den. Skjermkortet starter og går, og har koblet til begge strømkablene som hører med.

Så saken er, pcen starter, alle viftene går, hdd går, skjermkortet starter og alt virker fint, men ikke noe bilde.

Hvor kan feilen ligge?

Er forresten denne pcen jeg kjøpte.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757282

Endret av Matsemann1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du andre skjermkort du kan teste med?

Har hovedkortet innebygd skjermkort? Har du prøvd å deaktivere dette. Forresten, kommer du inn i bios/EFI i det hele tatt? Nei da hjeler jo ikke det.

Prøv å kjør en reset av cmos (dette må du lese i manualen til hovedkortet hvordan du gjør) og se om det hjelper.

Prøv å start opp med kun en ram-brikke om mulig.

Lenke til kommentar

Det går an å slå på pc'en uten ram-brikker uten at det påvirker bildet - da vil du få en artig melding om at det mangler ram-brikker. Så det er ingen vits i å prøve med kun én ram-brikke.

Sånn jeg tolker det (basert på det du har skrevet), så er problemet:

* selve skjermen,

* kabelen fra skjermkort til skjermen, eller

* skjermkortet

* (eventuelt slot'en til skjermkortet på hovedkortet)

Jeg ser at skjermkortet ditt har både HDMI og DVI, problemet er vel tilfeldigvis ikke at du må trykke på en knapp på skjermen for å veksle mellom HDMI og DVI?

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar

Har prøvd følgende nå i kveld.

-Trykket på knappen og valgt dvi/hdmi.

- Skjermen funker, bruker den nå på en annen pc.

- Tok ut skjermkortet og prøvde å bruke det integrerte skjermkortet.

- Sjekket ALLE kablene på nytt.

Og nei, kommer ikke inn i noe Bios i det hele tatt. Skal prøve å bruke mitt andre skjermkort i morgen samt det med rambrikkene, er for trøtt idag :) Oppdaterer da.

Lenke til kommentar

Ooookey, da har jeg reset bios, og det samme faenskapet skjer fortsatt, med at jeg ikke får noe signal på skjermen.

Prøvd å starte uten ram, av en eller annen grunn, men like langt.

Gutter og jenter, jeg har gått tom for ideer på hva dette kan være, og er heller ikke så veldig keen på å plukke den ifra hverandre å sende den tilbake til komplett, for gudene vet hvor lang tid det tar.

Det jeg lurer på nå er, om hovedkortet er på kjøret, skulle da alle viftene og alt det andre ha startet?

Lenke til kommentar

Opplevde samme feil for en stund siden, hadde plassert RAMen i feil slots. Startet lik som din, men ingen skjermbilde og ingen feilmelding.

Hadde tolket manualen feil.

Flyttet rambrikkene til korrekt slot, og vips fungerte alt.

Bruk 1 brikke, og prøv den alene i alle plasseringene på hovedkortet. Det utelukker ihvertfall en typisk feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...