JoeKidd Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Igår skulle jeg tune BIOSen litt, og valgte først "load optimized settings," bare for å se hvordan det fungerte. Og jeg tror det var da harddisken, en IBM GXP60 41GB (ca 6mnd gml), hadde problemer med å lese. Windows (XP) ville ihvertfall ikke starte opp. Så etterpå har jeg clearet CMOS og gått nøye over alle BIOS innstillinger flere ganger, uten noe hell. Noen ganger når jeg slår på maskinen, så finner den ikke harddisken engang. Og det kommer en rar "skurr-skurr" tikkelyd fra den. Forstår egentlig ikke hvordan det har blitt sånn. Ellers kjører jeg den på et MSI K7T266-RU hovedkort, på vanlig primary IDE (ikke RAID). Og den er delt i 3, C, D og E. Hvor C: er NTFS, Windows2000, D: FAT32, lagringsplass for filer og E: er den jeg skulle bootet fra vanligvis, NTFS med Windows XP Professional. Har Norton AntiVirus 2002 innstallert. Klarte faktisk å komme meg inn i Windows2000 på C:, men alt gikk veldig tregt, særlig da jeg prøvde å gjøre noe på D/E. Har prøvd med en annen harddisk koblet til, og det gikk greit med den. Men den hører til i en annen PC, og XP vil ikke godta det. Det som er så surt, hvis jeg må formatere/repartisjonere er alle filene jeg gjerne skulle hatt fra harddisken :sad: Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Noe annet som er enda surere er hvis disken rett og slett har tatt kvelden -som mange folk klager over. Tror nok de fleste her på forumet rett og slett vil si at disken er ødelagt; det inkluderer meg. Dessverre. Har hørt om så mye kødd med de IBM diskene at det er det beste jeg har å si. Lenke til kommentar
Mackøl Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Kjører sammenhovedkortet og har fått sammen feil på en ca.2mnd 60 GXP 60GB... Det har nok tatt kvelden - send søppla tilbake der du kjøpte den og få noe annet i retur. Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Før du gir opp alt håp så prøv å sette disken inn i en annen maskin. Du får sikkert problemer med å boote på den, men sett den som slave så får du sjekket om det er mulig å lese ut data av den. Yoda Lenke til kommentar
JoeKidd Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Det var da som f... det da :sad: Nå finner ikke BIOS harddisken ved oppstart engang. Huff. Har kontaktet Datorbutikken for retur, men frykter lang behandlingstid Tusen takk for innspill for det! Forresten, noen andre som har erfaring med returer til datorbutikken? Lenke til kommentar
pegg Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-02-12 22:16, JoeKidd skrev:Det var da som f... det da :sad: Nå finner ikke BIOS harddisken ved oppstart engang. Huff. Har kontaktet Datorbutikken for retur, men frykter lang behandlingstid Tusen takk for innspill for det!Forresten, noen andre som har erfaring med returer til datorbutikken? denne varen skal sendes til utlandet du bør derfor få di på posten til å ordne tollpapirer. da går returen raskere :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå