bojalborg Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hei! Jeg sliter virkelig med å få med meg hva personer sier. Jeg hører hva de sier, og korte setninger får jeg med meg. Men hvis det blir litt lengre setninger glemmer jeg så å si alt personen har sagt. Dette er spesielt et problem i skoletimer, da lærerne som regel snakker en del. Hvis læreren spør meg et spørsmål, har jeg ikke kjangs til å svare på det, rett og slett fordi jeg ikke har fått med meg hva h*n har sagt. Noen som har noen "tips" til hvordan jeg kan få med meg hva som blir sagt? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Hold øyekontakt under hele monologen og konsentrer deg. Selv om det ikke er så interessant så prøv å tro at det er det. Er ikke så mye mer som skal til. Ellers så burde du sjekke med en spesialist. Kan være du har skade på en del av hjernen, kortidsminne elns... Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Hei! Jeg sliter virkelig med å få med meg hva personer sier. Jeg hører hva de sier, og korte setninger får jeg med meg. Men hvis det blir litt lengre setninger glemmer jeg så å si alt personen har sagt. Dette er spesielt et problem i skoletimer, da lærerne som regel snakker en del. Hvis læreren spør meg et spørsmål, har jeg ikke kjangs til å svare på det, rett og slett fordi jeg ikke har fått med meg hva h*n har sagt. Noen som har noen "tips" til hvordan jeg kan få med meg hva som blir sagt? Oppsøk spesialist. Det kan være mange årsaker til konsentrasjonsvansker. Sosial angst, psts, adhd og en hel haug andre psykiske lidelser. Mange av de vil i prinsippet medføre konsentrasjonsvansker som konsekvens. Ta det fra en som vet. Det er også en mulighet for at du kan ha problemer med kortidsminne, men det er mindre trolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå