Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolelei student, tips?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har for ca. 1 mnd siden flytta på hybel og begynt på ny skole, ganske langt hjemmefra. Er en 17 år gammel jente som går VG2 Studiespesialisering, med samfunnsøkonomi, internasjonal engelsk og sosiologi- og sosialantropologi som programfag. Bor på en "vanskelig" plass, utrolig komplisert plass å komme seg hjem fra, så har ikke vært hjemme siden jeg kom hit for 1 mnd siden. Kjenner absolutt ingen her, og kjenner at jeg begynner å bli litt skolelei og usikker.

Har kommet inn i en kjempehyggelig klasse, så har ikke noe med det å gjøre. Men føler ikke at vi har så mye til felles, alle andre har jo gått i klasse med hverandre hele livet og kjenner hverandre. Kjenner bare at jeg har lyst å slutte, og flytte hjem igjen. Men samtidig ikke, for jeg vet jo hvor viktig det er for meg å få studiekompetanse... Har alltid gjort det rimelig bra på skolen og vært kjempemotivert, men så faller det bare fra hverandre. Har OK karakterer, men synes f.eks. at samfunnsøkonomi og matte er utrolig vanskelig.

Er det noen som har hatt det sånn, eller har noen tips til hva jeg skal/skal gjøre med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...