Gå til innhold

Lyd fra pc via hdmi til receiver virker kun når tv står på


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en ny pc med Asus HD7770 skjermkort. Hovedkortet har også hdmi inngang.

 

Jeg puttet hdmi kabel fra skjermkortet til receiveren. Når jeg slår på receiver og velger hdmi inngangen, og slår på tv, så får jeg både lyd og bilde. Flott.

 

Men når jeg slår av tv-skjermen så fortstte lyden, men jeg hadde fremdeles to skjermer. vinduer åpnet seg ikke på pc-skjermen men på tvskjermen (som var avslått).

 

Jeg gikk inn på skjerminnstillinger og deaktiverte tvskjermen, da forsvant også lyden.

 

Jeg gikk inn på skjerminnstillinger igjen, og klarte å klikke på reverse screens eller hva det stod. Det som skjedde da er at min skjerm ble inaktiv og bildet går ut på hdmi selv når tv er avslått. slår jeg på tv så kommer pc-skjermen min på igjen, men slår jeg av tv så forsvinner bildet fra min skjerm og jeg får lyd på receiveren siden da alt går ut på receiver tydeligvis. (problem nr 2, må altså koble fra hdmi om jeg skal slå av tv)

 

Det skjer ingenting om jeg kobler hdmi fra receiver til hovedkortet. Ingen nye devicer under Sound.

 

Hvordan får jeg kun lyd fra pc til receiver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du manuellt velge HDMI passthrough som audio device i sound settings i windows uten å ha skjerm nr 2(TVen) aktiv i display properties?

Kan du manuellt velge HDMI passthrough som audio device i sound settings i windows uten å ha

skjerm nr 2(TVen) aktiv i display properties?

Jeg har nå avinstallert AMD Catalyst og kjører på standard VGA adapter. Under Sound får jeg opp

følgende valg: 5 stykker av "Digital audio (HDMI) - 2 High Definition Audio Device", Speakers,

Headphones, 2 stk av "Digital Audio (S/PDIF) - High Definition Audio Device". Det er kun de to

sistnevnte S/PDIF som er aktive, resten er "Not plugged in". Dette endrer seg ikke om jeg koblet

hdmi fra hovedkortet til receiver, eller grafikkortet til receiver (nå som jeg ikke har driverne

installert)

 

Jeg installerte AMD Catalyst Software Suite fra denne siden:

http://support.amd.c...iw_vista64.aspx

HDMI fra grafikkortet står i receiver når jeg restarter, og siden TV er slått av så slår monitoren min seg av. Jeg slår av receiver for å få opp bildet igjen.

Nå har egentlig dette blitt mitt hovedproblem, at jeg ikke får opp bildet på skjermen min når hdmi står i grafikkortet. Jeg fant denne tråden:

http://www.avsforum....play-goes-blank

 

Jeg remotet fra laptop til stasjonær maskin mens receiveren stod på og monitoren min ikke hadde

bildet. Her ser jeg "1. (Default Monitor) on RDPDD Chained DD" under screen resolution. Jeg har kun dette som alternativ.

 

Når jeg slår på pc slik at jeg har skjerm på både tv og monitor så får jeg opp et nytt valg under

Sound: "1 - marantz-AVR", som er receiveren min. Jeg har prøvd to innganger på receiveren med

helt likt resultat.

 

Jeg extender skrivebord til begge skjermene, og klikker "exchange desktop". Bytter tilbake og

setter min skjerm som main display. Jeg får ikke lyd over receiver nå, men jeg ser nå under Sound

at jeg har fått noe nytt; Digital Output - Amd High Definition Audio Device. Når jeg kjører

lydtest på denne så får jeg lyd på anlegget mitt. Jeg slå av tv => Monitor slår seg av igjen...

 

Det virker som det ligger noe oppsett lagret i registeret. Noen som anbefaler et program for å fjerne drivere av et spesifikt merke? Jeg har vært borti et som lister opp ulike merker, og lar meg fjerne alle drivere knyttet til dette merket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...