Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt skjermkort, eller?

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har fått et, for meg, stort problem, nemlig at pc-en varter opp med alle mulige farger på skjermen ved oppstart. Så, etter oppstart bytter den bilde på skjermen til å bli bare en hel masse mangefargete "piksler"? på hele skjermen for så å stoppe helt opp. Har en mistanke om defekt skjermkort, men siden resten av maskinen begynner å bli gammel også er ikke noen store investeringer aktuelt.

Specs: Hovedkort:Asus A8N32-SLI-Deluxe, CPU: AMD Opteron 165 (UP), Skjermkort: Radeon X1900. Skulle gjerne ha lagt ved bilde av skjermen, men finner ikke ut hvordan! Noen som har en mulig løsning utifra det jeg har lagt frem her? På forhånd takk, "perpåhøvik"

post-274263-0-23430000-1348255077_thumb.jpg

post-274263-0-11492400-1348255103_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, begge to!! Takk for kjapp respons. Vet jeg har kvitto ett eller annet sted i heimen, men finner ikke akkurat nå.

Om det skulle vise seg å være "for gammelt" finnes det da andre skjermkort jeg kan benytte på det gamle hovedkortet, eller er maskinen å anse som "mat i en kontainer hos Lefdal"? Jeg er helt blank på slike ting!

Lenke til kommentar

Hovedkortet hans har ordet "sli" i navnet (Asus A8N32-SLI-Deluxe) som betyr at det må være PCI-Express så regner med at å finne ett nytt kort ikke burde være noe problem hehe.

Hei Nvidia. "Koolt" med gode venner! Takk! Vil det si at et hvilket som helst skjermkort med PCI-E i navnet kan brukes? (sorry for uvitenheten)Da er det kanskje mulig å finne et brukt et på nettet??

Takk igjen, "perpåhøvik"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...