Gå til innhold

Burde ikke noe gjøres med denne siden?


Anbefalte innlegg

Fant denne siden på Facebook, for det første er det kvalmt at noen triste jævler der ute synes dette er morro, og for det andre så skriver jo faktisk grunnleggeren av side:

Btw, jag dyrkar Anders, han ar min forebild

 

Om dette er serisøt eller ikke burde ikke noen kobles inn? Regner med politi og slikt hadde tatt noe sånt veldig alvorlig at noen skriver at en dyrker Anders og at fyren er noens forbilde...

 

http://www.facebook.com/pages/The-Typical-Anders-Breivik/280002505434580

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Eg driter i om det skjedde i Norge eller ikke, om en synes det er gøy å kødde med slikt og faktisk morer seg over dette så er man bare trist og en smule syk.

 

La meg spørre slik da, om det hadde vært noen i familien din som ble slaktet ned der ute, hadde du synes det var ok at feks eg laget en tråd her på forumet der eg laget morro og fjas av det som skjedde der ute?

 

Og svarer du "at det hadde vært greit" nå så lyver du.

Lenke til kommentar

Er det "ekstremt" å mene at rastløs ungdom må få lov til å si det de tenker om (nesten) hva som helst - inkludert ABB - så lenge man holder seg innenfor grensene for hva som kan defineres som trakassering, mobbing og liknende faktisk straffbare forhold?

 

Hensynet til andre menneskers følelser skulle selvfølgelig ideelt sett veie tungt når man ytrer seg, men samtidig så er det nesten slik at noen alltid vil kunne bli såret der ute nesten uansett hva jeg sier. Forøvrig ser den Facebooksiden ut til å være dominert av relativt ung ungdom. Man forventer sjelden særlig mye eleganse fra den kanten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det jeg elsker med ABB og Utøya er at det endelig finnes noe man kan spøke med som provoserer spesifikt nordmenn.

 

Jeg vet om ganske mye som provoserer nordmannen, og ingen av de sakene kan sammenlignes med hva barnemorderen gjorde mot oss ...

 

Det som helst er moro å provosere på, er gjerne kulturelle oppblåste selvbilder, ikke rabiate massemordere.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å, buhu. Jeg nekter å la terrorister sette meg i en offerrolle der jeg er sårbar og defensiv, derfor har jeg ikke noe problem med å tulle med handlingene deres.

 

Javel, du om det

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det gikk ikke mange minuttene før det begynte å strømme inn utøya vitser, alle barna vitser osv så det ble da vitset om den hendelsen også. Kanskje ikke så veldig populært, men dog.

 

Siden ser ut til å ha det litt gøy med saken, ved å samle ulike bilder hvor ABB ligner andre fenomen (bl.a gangnam) og folk ligner ABB. Humoren slår derfor begge veier, og for mange er humor endel av bearbeidelsen.

 

Ta f.eks monty python http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ de tråkket på alt og alle, uansett om det var religion, politikk, samfunn, jøder, feite folk, homofile osv. Tror det er en innebygget greie i mange at man kan lage humor utav de mest makabre ting.

 

 

Humor kan også være en del av ufarliggjørelsen :-)

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...