Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc vil ikke starte.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg mistenker at hovedkortet mitt er kaputt, dreiv å bygde ny pc for første gang. Alt så ut som om det funka fint helt til jeg starta den opp, det som skjedde var att pcen gikk i 2-3 sek før den slo seg av for så og restarte. Den kunne drive på slik som dette i en evighet så jeg slo av knappen på psuen. Jeg sjekka om alle ledninger og kabler var satt på riktig, det var de. Så tok jeg av cpu vifta for så å ta av cpuen. Da jeg satt alt sammen igjen ville det ikke starte engang. Noen som har peiling? Har sendt til bake psuen og fått pengene tilbake, men er ikke helt sikker på om det er den som er feilen.

Komponenter:

GIGABYTE GEFORCE GTX 670

CORSAIR AX 750W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ (2X4GB)

ASUS P8Z77-V PRO Z77 S-1155 ATX IVY

INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY

Lurer på å bestille dette hovedkortet: http://www.dustinhome.no/product/5010644250/gigabyte-ga-z77-ds3h-z77-s-1155-atx/#intcmp=searchProvider_dacsa

Sorry for dårlig rettskriving, norsk er ikke mitt beste fag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær ops på at Gigabyte 670 kortet ditt har en bug som gjør at det ikke kjører stabilt på PCI-E 3.0 på en god del hovedkort.

Kommer du inn i bios så sett PCI-E til 2.0.(spiller ingen rolle for ytelsen.)

Problemet ditt kan dog være noe helt annet men du kan jo google hovedkortet ditt og problemet med Gigabyte kortet så du får satt det opp riktig hvis 3.0 er et problem.

Les siste post her.

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2252408

Endret av kal.50
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Moderne hovedkort lyser gjerne når PSU er koblet inn. Om dette ikke er tilfelle kan det være PSU. Om HK-lyser kan du kanskje konkludere med at PSU er død. Prøv også å koble alt ut av pc-en og sett sammen på en treplate, utenfor kabinettet. Pass også på at du har koblet til PCU 4/6 pin kontakten i hovedkort, og dobbeltsjekk at start-pins'a til kabinettet er koblet riktig i hovedkortet. Du kan kortslutte dem med et skrujern om du vil utelukke bryterfeil på kabinettet. Sjekk også om du kanskje har en on-board på knapp på hovedkortet. (Mye er sikkert nevnt allerede).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...