geekfreak Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Min far vil oppgradere sin bærbare pc fra 2007/2008 (S.ATA I), men er usikker på hvilken løsning han skal velge. Alternativ 1) Kjøpe SSD og Windows 7, klone gamle disken med Windows Vista, for så å oppgradere til WIndows 7 etterpå. Hvis man går for denne løsningen, vil SSD'en da være relativt kjapp med tanke på alt som "møkk" som har bygd deg opp på pc'en? Alternativ 2) Ny pc Grunnen til at jeg er interessert i alternativ 1) er pga. han har et program med klienter som han ikke får sikkerhetskopiert og lagt inn på ny pc. Har noen forslag til hvordan man evt. bare kan overføre et program? Hvis det går an å overføre bare programmet slik at det blir funksjonalbelt på en ny pc, så kjøper han ny pc. Lenke til kommentar
frans Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Anbefaler nyinstallering ved nytt OS og ny SSD harddisk. Win 7 er billig nu etter min oppfatning i forhold funksjonalitet, driftssikkerhet og ytelse. Det er Microsofts beste OS. Kjøp 64-bit versjon. Hvis du ikke vil betale for OS så gå for en eller annen versjon av Linux. Har selv Linux Mint på min snart fem år gamle bærbare Dell XPS M1330. Til litt eldre bærbare så er Linux et bedre valg enn MS fordi de er mindre ressurskrevende å kjøre. Ny Linux på en gammel platedisk gjør maskinen god som ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå