Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den store Nikon D600/D610 tråden

Anbefalte innlegg

Er klar over det, men som jeg sier, selv om D600 ikke hadde dette problemet - så ville størsteparten av brukerne nok oppdage at det hadde kommet støv på sensoren likevel etter 500-1000 exp. og noen objektivbytter.

Forskjellen er vel at støvet forsvinner som oftest ved hjelp av en enkel blåsebelg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jo jeg et D800 men oljeproblemet er på det også, jeg renset det for kort tid siden pga oljeflekker og satte på et 14mm objektiv, dette har stått på hele tiden og jeg har tatt ca 8-900 bilder , men nå må jeg rense på nytt igjen .

Så ja jeg er helt enig med dem som mener dette er for dårlig av Nikon, for nå har jeg eid mange speilreflekskamera og tatt titusenvis av bilder med dem uten at et eneste har hatt disse problemene, så kjøper man en proffmodell og må bruke masse penger på renseutstyr :hmm:

Det er synd utviklingen skal gå den veien hvor selskapene begynner å slakke med kvalitetskontroll for å spare noen kronasjer!

Lenke til kommentar

Det er synd utviklingen skal gå den veien hvor selskapene begynner å slakke med kvalitetskontroll for å spare noen kronasjer!

ja det er det , og ikke minst svært irriterende for brukerne , dette kunne Nikon spart oss for på ellers to utmerkede kameramodeller .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Blir dette berre ignorert av Nikon, eller går det an å håpe på at nye D600/800 blir produsert uten disse problema?

Håpe kan man , men jeg er litt skeptisk all den tid Nikon svarer at de ikke kjenner til problemet når en henvender seg til dem .

Jeg har et Nikon D800 uten noen problemer. La også et prøve bilde i D600 tråden som illustrer dette hos meg.. på mitt kamera er det 1 stk tydelig støvkorn, 5 stk ubetydelige. :) Så jeg nok sikker på Nikon retter opp feil og mangler jo lengre ned på samlebåndet man kommer.. :) Nå skal det jo også sies at Snekker'n har vært utrolig uheldig med sine kameraer. Så han har lov til å være små sur føler jeg.. for det har jeg kommet til å ha vært også.. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke godt å si. Verken Nikon Norge eller Nikon Japan vil si noe som helst. Arrogante bastards.

Jeg mener dette kunne være en sak for Akam. At de på jurnalistisk vis prøver å belyse hva Nikon Norge

mener og gjør med dette problemområde. Om Nikon mener dette er et forbrukerproblem og ikke et kameraproblem så vil ikke de tilby oss noe. ( feks. gratis rens .. )

At de på produksjons stadiet prøver å løse problemet er jeg helt sikker på.

Lenke til kommentar

Jeg mener dette kunne være en sak for Akam. At de på jurnalistisk vis prøver å belyse hva Nikon Norge

mener og gjør med dette problemområde. Om Nikon mener dette er et forbrukerproblem og ikke et kameraproblem så vil ikke de tilby oss noe. ( feks. gratis rens .. )

At de på produksjons stadiet prøver å løse problemet er jeg helt sikker på.

God ide, men jeg tror ikke på at de vil gjøre no sånt. Hvorfor? Fordi Nikon da vil hate Akam for det. En annen vinkling derimot, der de lar Nikon komme med en "Å, det visste vi ikke, skal sjekke og ordne opp for alle"
Lenke til kommentar
Akam er

Har du tatt kontakt med Nikon personlig og spurt hvordan problemet skal løses og de nekter å svare?

Ja, dem sa dem ikke hadde hørt om problemet, men det var bare å sende inn kameraet inn til en rens hos dem. Så jeg tenker no mine tanker..

Lenke til kommentar

Ja, dem sa dem ikke hadde hørt om problemet, men det var bare å sende inn kameraet inn til en rens hos dem. Så jeg tenker no mine tanker..

Jeg har hørt at når Nikon Norge myldrer ut på gata ved lunchtider så er det maksimalt 4 personer så jeg tror ikke vi skal overvurdere hvor mye de vet og hvor mye de greier å håndtere.
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at når Nikon Norge myldrer ut på gata ved lunchtider så er det maksimalt 4 personer så jeg tror ikke vi skal overvurdere hvor mye de vet og hvor mye de greier å håndtere.

Det er jo bare å søke på nett så får du enormt med treff, det er jo et kjent problem verden over og om Nikon sier at de ikke har hørt om problemet er det jo merkelig, for jeg har jo også henvendt meg til dem, fikk forøvrig samme svar . jeg tipper det er tusenvis som har henvendt seg til dem verden over, men det er jo mulig at Nikon har en kundebehandler pr kunde og at disse ikke komuniserer med hverandre :whistle: :whistle: :whistle:

Lenke til kommentar

Ja det er lov å håpe ,men denne oljen som renner ut av D600/D800 den er jo der fordi den har en misjon,nemmelig å smøre visse komponenter. Hva vil skje over tid med disse komponentene når oljen lekker ut og det tørker inn ?

Vil vi da oppleve mekaniske problemer på alle disse kameraene :hmm:

Lenke til kommentar

Det er lov å håpe :)

Den andre tingen som er irriterende med D600; det at man ikke kan endre blender i liveview/video, skal fikses i en fremtidig firmware oppgradering.

Det er låv å håpe ja, krysse fingra! :)

Jeg leste en plass at det skulle komme en sånn firmware oppdatering ja, men så leste jeg også at dette var mekanisk styrt så dette gikk ikke annt, noe i det eller?

Ja det er lov å håpe ,men denne oljen som renner ut av D600/D800 den er jo der fordi den har en misjon,nemmelig å smøre visse komponenter. Hva vil skje over tid med disse komponentene når oljen lekker ut og det tørker inn ?

Får bare satse på at det er overflødig, og at det dafner av. Er ikke så mye å gjøre med det nå enn å leve med det. Man kan irritere seg grønn og blå, men til ingen nytte. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror problemet er at det var påført for mye olje i utgangspunktet; så jeg tror ikke at det vil oppstå noen problemer etter at de har finjustert mengden av olje.

Lenke til kommentar

Jeg tror problemet er at det var påført for mye olje i utgangspunktet; så jeg tror ikke at det vil oppstå noen problemer etter at de har finjustert mengden av olje.

OK, får håpe du har rett , det jeg tenkte var om det var ett eller anett som ikke var tett og oljen lekket ut, da ville det jo til slutt tørke ut og medføre treghet .

Men vi får håpe at du har rett .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...