Detonade Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Bilen til foreldrene mine, en Suzuki Gran Vitara 2006, fikk nylig problemer da det ble sprekk i en sylinder i motoren (toppakkninga?). Bilen har gått 210 000 km, og det er én eneste synlig bulk helt foran på panseret. Bilen er ellers i helt fin stand. Nå skal de selge suzukien og kjøpe ny bil. Haken ved det hele er at de blir tilbudt 68 000,- for den. Er dette litt urimelig, eller er det bare jeg som ikke har peil på bil? Jeg mener den er verdt mer... Hvor mye tror dere det er mulig å få solgt den for? Takker på forhånd Endret 21. september 2012 av Sondre1123 Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Å bytte toppakning er en ganske kostbar prosess å kun et fåtall klarer dette uten å måtte ha bilen innom et verksted. Nå vet jo ikke jeg om toppakningen faktisk har gått. Jeg vil anbefale deg å få klarert dette, deretter tar du deg en tur innom finn å ser hva lignende biler ligger ut for Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Jeg personlig ville ikke strekt meg lenger enn det det. Men vanskelig å si uten å få vite mere om bilen. Er det komplett servicehefte o.l.? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Jeg mener den er verdt mer... Hvor mye tror dere det er mulig å få solgt den for? Hvor mye er den verd hvis den er 100% i orden? Hvor mye koster reparasjonen? Kan tenkes dere får mer for den hvis dere selger den privat til en eller annen som fikser opp biler på fritiden. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Nå skal de selge suzukien og kjøpe ny bil. Haken ved det hele er at de blir tilbudt 68 000,- for den. Er dette Er tilbudet et privatsalg eller innbytte hos forhandler? Vanskelig å vurdere kostnader ved sylinderskaden, men uansett bør det tas en runde blant mange forhandlere og innhente innbyttetilbud. Det kan være snakk om titusener i forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå