Staketten Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Eg vrir rundt nykelen på min Peugeot 405 SRi 1990. Lampene lyser, som dei skal. Klikkelydar frå dashbordet. Startmotoren vil ikkje starte. Motoren er tung å trille i gang. Kva er gale? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Er muligens bilbatteriet nesten tomt, og klarer ikke å drive startmotoren? Prøv å måle spenningen på batteriet. Det bør være ca. 12 volt uten belastning. Endret 21. september 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Og vis det bare klikker i starter så er den muligens gåen. Sjekk spenningen på batteriet, lad opp vis nødvendig. Klikker det fortsatt bare er starter ikke helt god Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Og vis det bare klikker i starter så er den muligens gåen. Sjekk spenningen på batteriet, lad opp vis nødvendig. Klikker det fortsatt bare er starter ikke helt god Gjeld dette også når nykelen står i stillingane S(0) og A(1) ? Klikkelydane kom da. Detter var tidlegare i dag og kveld.Då eg prøvde å starte nå nettopp, så starta motoren som vanleg. Sjølvsagt nå som butikken er stengd. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Er mest vant med Peug505 og litt andre biler. Men er vel slik at på siste hakket man vrir så slår starteren inn og sviver motoren. Klikker det da er det starter som kan være umulig. Er det "klikkelyder" ellers så ville jeg sjekket multikontakter og tatt å rensa de med elektronikkrens . Ville også da sjekket jordkabler og renset disse. Er fort gjort at slike kabler "kuker" seg til og har bytta begge jordkabla fra batteri på min bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå