Gå til innhold

Underklokke EVGA 460 GTX, garanti siden den blir for varm?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et EVGA 460 GTX som jeg har funnet ut at blir alt for varmt.

Når jeg spiller, passerer det 105 grader, og PCen slår seg av. (Skjermen og lyden forsvinner, alle vifter fortsetter).

Jeg fant ut av dette etter en del feilsøking, og måten jeg har fikset problemet, er at jeg har brukt EVGA Precision X til å underklokke GPUen. Den er nå klokket til maks 405 MHz og 1293 MHz memory clock. Jeg har også stilt fan curve, slik at ved 40 grader går den til 40%, 50 grader til 50%, 60 grader til 60% og 70 grader til 100%.

 

Dersom jeg spiller nå, holder den nogenlunde stabilt på 97-99 grader på World of Tanks på high graphics. Og nogenlunde stabilt på 78-80 grader på World of Tanks på low graphics. Dette til tross for at den er klokket så lavt som jeg har gjort, jeg får den ikke lavere.

 

Flere spørsmål til dette.

Kan jeg anta at denne er representativ?

http://www.tomshardware.com/reviews/evga-geforce-gtx-460-ftw-01g-p3-1378-tr-overclocked,2795-14.html

 

Er dette noe jeg kan klage på, da det har vært slik siden februar, jeg bare visste det ikke da, jeg har funnet ut i etterkant hva det er som faktisk er problemet (Jeg tenkte strengt tatt ikke på at det kunne være overopphetet grafikkort når jeg spiller noe så lett som World of Tanks.)

Kortet er kjøpt for snart to år siden, men det skal jo allikevel ikke være slik?

Og er det et problem at jeg har underklokket det slik som jeg har gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...