Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjermer som kommer i det random

Anbefalte innlegg

Har en Asus G73jh som jeg egentlig er fornøyd med...utenom at jeg i ny og ne kommer tilbake til en rebootet maskin som jeg ikke har en fjerneste anelse om hvorfor skjer... ta for eksempel idag, kom hjem,surfet litt,gikk bort og kom tilbake til log in screen. logger meg inn og må gå så gjør ikke noe mer med den.

Og nå ser jeg via teamviewer at den jaggu meg har Bluescreena igjen...det er ikke noe mønster på når det skjer heller... her er iallefall det jeg får opp, noen tanker ?

Den kan surre og gå i flere døgn,til og med uker uten noen som helst problemer for så å plutselig bluescreen....

Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.1.7601.2.1.0.256.1

ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: 3b

BCP1: 00000000C0000005

BCP2: FFFFF88004D47817

BCP3: FFFFF88008C688F0

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_1_7601

Service Pack: 1_0

Product: 256_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump\092112-21184-01.dmp

C:\Users\*********\AppData\Local\Temp\WER-2284291-0.sysdata.xml

Endret av technicality
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine personlige erfaringer med bluescreens er at de i (minst?) 9 av 10 tilfeller er på grunn av RAM.

Jeg anbefaler også memtest86, som Elusive666 nevnte.

En gang endte jeg en bluescreen-periode ved å omrokkere litt på de 4 RAM-brikkene. Det kan egentlig ikke forsvares, for alle de 4 RAM-brikkene var 100 % identiske, så det skulle ikke ha noe å si. :p

Lenke til kommentar

En skulle nå kanskje tro at noen av minnebrikkene var defekte. Da kan det være en idè å f. eks ta ut halvparten for å se om problemet fortsetter. Hvis Ja så tester du med de to andre som du tok ut.

Du trenger ikke rive opp maskinen, og det er ikke noe skummelt monster inne i den. To skruer eller noe slik som må skrus ut, og så har du nok tillgang til RAM-brikkene. :)

I bunn og grunn ikke så mye mer komplisert enn å skifte lyspære.

Kan dog anbefale å være litt obs på elektrostatisk elektrisitet.

Lenke til kommentar

En skulle nå kanskje tro at noen av minnebrikkene var defekte. Da kan det være en idè å f. eks ta ut halvparten for å se om problemet fortsetter. Hvis Ja så tester du med de to andre som du tok ut.

Du trenger ikke rive opp maskinen, og det er ikke noe skummelt monster inne i den. To skruer eller noe slik som må skrus ut, og så har du nok tillgang til RAM-brikkene. :)

I bunn og grunn ikke så mye mer komplisert enn å skifte lyspære.

Kan dog anbefale å være litt obs på elektrostatisk elektrisitet.

Vel nå skal jeg ikke si det 100% men synes å huske at den var laget veldig kronglete ved at man kan ta av bunnpanelet og komme til 2 av de 4 brikkene som står I.

Men men... Først la oss se hva memtest har å komme med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...