iConX Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hei, jeg har en switch, og har prøvd å koble to maskiner med XP sammen. Har konfigurert IP i TCP, og jeg kan se den andre maskinen, men får feilmelding om at jeg ikke er autorisert til å se på de delte mappene. Jeg brukte wizard for å koble maskinene sammen (hjemmenettverk), men vet ikke om jeg har gjort alt riktig. Kan ikke skjønne at dette skal være vanskelig..... Hvis noen kunne gitt meg en step-by-step-instruksjon på hvordan jeg skal få dette til å virke, ville jeg blitt veldig glad. :smile: Lenke til kommentar
^sushi^ Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 prøv å sett d opp me et annet nettverks navn.... f.eks fra workgroup til mshome.... Lenke til kommentar
iConX Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Takk for svar. Har prøvd med MShome som navn på nettverket, og har brukt det samme navnet på begge maskinene, men det funket ikke. Prøver å vri skallen på hva jeg gjør galt, men til ingen nytte Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 prøv og sett på begge maskinene som 'denne makinen tilhører et nettverk som ikke har noe internett kobling' og du må se om at de er satt på mota ip automatisk. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 gitt brukertilgang til maskinene da? på Nt-systemer må du ha brukertilgang for å komme inn på delte mapper Lenke til kommentar
iConX Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Gjelder det WinXP pro? Den andre maskinen er WinXP home. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Gjelder det WinXP pro? Den andre maskinen er WinXP home. Samme gjelder for begge utgavene.Opprett samme brukere/passord på begge maskiene(sikkreste metode), eller aktiviser gjestekontoen(ikke sikkert og ikke anbefalt) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 jeps. det gjelder Windows Nt, Windows 2000, Windows Xp, kort sagt alle Windows Nt-utgaver.... Lenke til kommentar
Lef Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Kanskje du bruker "simple filesharing" ? Sjekk i utforskeren --> tools --> folder options om det står avhuket for "simple filesharing" Lenke til kommentar
tøs Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det kan faktisk hende at firewallene din hindrer deg å komme inn i en shared mappe. Da snaker jeg om den innebygde firewallen som ligger i Xp. Prøv å skru den av, og se om det fungerer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå