aklla Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Det har blitt satt opp noen nye skilt utenfor meg i går(tror jeg), og ble litt usikker på det P-skiltet de har satt ut... De svarte "parkering forbudt"-skiltene er ikke svarte, men offentlige skilt, men fant ikke noen bilder av de, under står det "Gjelder snuplassen". Om jeg har forstått dette rett, så kan jeg ikke parkere i snuplassen, den er grei, men kan jeg ikke parkere mellom snu-plassen og P-skiltet? Jeg kan parkere der jeg har merket med rødt? Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Jo, du kan fint parkere mellom snuplassen og P-skiltet. De nye skiltene gjelder for snuplassen og intet annet Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Hvorfor i all verden har de satt opp en P der da? P`en er det som gjør meg usikker, alle 3 skiltene ble satt opp samtidig, tidligere har det ikke vært noe skilting der Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Ser ut til at de har plassert ut ett "parkering forbudt"-skilt på høyre-siden lengre ned i gata, med andre ord må jeg parkere mellom P-skiltet og "parkering forbudt. Gjelder snuplassen"-skiltet eller på ande siden av veien. Plagsomt at de skal regulere parkering i en blind-vei på den måten, hele området er snart gjennomregulert, er vel ikke lenge til vi får parkometere i området heller, for å få igjen litt for alt de har brukt på bortkastede sykkelfelter(på veier der du knapt treffer biler, men som slutter der det er litt trafikk) og parkering forbudt-skilt steder ingen ser noen grunner til å ha dem Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 For ordensskyld så seier skiltforskrifta dette om parkeringsskilta: 552 Parkering Skiltet angir at parkering er tillatt på stedet, dersom parkeringen ikke er i strid med trafikkreglenes bestemmelser om stans eller parkering. Har skiltet underskilt 828 « Utstrekning av stans- eller parkeringsregulering », er det likevel tillatt å parkere i anvist retning selv om parkeringen er i strid med trafikkreglenes bestemmelser om stans og parkering. Dersom underskilt angir at parkering er forbeholdt bestemte kjøretøy- eller trafikantgrupper, er parkering forbudt for andre. Er skiltet plassert på eller ved særskilt avgrenset område, f.eks. parkeringsplass, gjelder skiltet for hele området. Ellers gjelder skiltet bare på den side av vegen hvor det er satt opp. Skiltet gjelder da fram til nærmeste vegkryss eller til nytt skilt 552 « Parkering », skilt 370 « Stans forbudt », skilt 372 « Parkering forbudt » eller til skilt 376 « Parkeringssone ». Dersom miniatyr av skiltet, eventuelt med underskilt, er anbrakt på parkometer, er parkering tillatt i overensstemmelse med særlige regler om avgiftsparkering. Skiltet gjelder da for vedkommende parkeringsfelt uten hensyn til trafikkreglenes bestemmelser om stans og parkering. Så i utganspunktet så skal det være tillatt å parkere mellom parkeringsskiltet og snuplassen. Her anviser parkeringsskiltet at du har lov å parkere på høgre sida heilt fram til neste veikryss eller nytt skilt. I dette tilfellet blir parkeringstillatelsen oppheva av parkeringsforbudt skiltet ved snuplassen. Eg ser også at du nemner at det eit parkering forbudt skilt lenger nede i gata, er dette til høgre eller venstre? Det hadde vært lettare å gi gode svar dersom du hadde skissert opp heile vegen med aktuell skilting. Dersom det viser seg at skiltinga er forvirrande så bør du ta dette opp med kommunen slik at ein kan få tydeliggjort kva som er meint. Slik som eg forstår skiltinga så ser det ut som at det her kun er lov til å parkere på den delen av vegen som ikkje er markert med raud strek. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Det er lov å parkere mellom P-skiltet og parkering forbudt-skiltet, samt etter snu-plassen. Var det parkering forbudt-skiltet på høyre side lengre ned i gata jeg ikke hadde fått med meg som oppklarte det hele. På venstre side, etter/i snuplassen er det ett rent parkering forbudt-skilt Men, vurderer å klage eller sende en forespørsel om endring, de har vært så generøse at de har latt de 4 boenhetene beholde hele 3 parkeringsplasser på deling, de som ikke får plass må parkere i "skogen", ett godt skjult område perfekt for å bryte seg umerket inn i biler, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå