Gå til innhold

Radikale Muslimers protest mot hån av Muhammed/Allah i Oslo 21/09-2012

Papa Dupre

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke nødvendigvis at det å stå opp om natten gjør deg mindre klar for nyttig arbeid - det blir man sikkert vant til. Innavl har vi vel hatt godt av i norske bygder også, gjerne mer enn i muslimske land. Den store forskjellen mellom oss og dem er vel at vi tillater damer å ta utdannelse og jobbe.

Hvor er alle de sinte damene når det er protesttog med sinte skjeggete menn? Går de skamfulle etter, eller sitter de hjemme og ser på TV?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså jeg blir jo lei meg av at noen skal behandle vår profet Muhammed (fred være med ham) på en slik måte, men jeg ser ikke grunn til å drepe noen, da er vi jo ikke noe bedre enn disse tullingene som står å roper "Viva Osama"..

Men jeg er en Shia muslim, og vi tillater bilder av Muhammed, men vi blir selvfølgelig lei oss når noen misbruker deres frihet på en slikt måte når de lager karikaturer.

Det er bra du ikke ser grunn til å drepe noen, men du er da antakelig et ganske sjeldent unntak, for drap og rop om drap og hevn er vanlig blant muslimer over hele verden når noen "krenker dem" eller ikke viser islam og dem selv den respekten de mener de fortjener.

Men hva med muslimenes forfølgelser og massakre på kristne og andre minoriteter i absolutt alle muslimske land i midtøsten, Asia og Afrika, brenning av kirker og Bibler og voldtekt og tvangskonvertering av kristne kvinner, og kvinner av andre minoriteter.

Er ikke dette å "krenke" disse personene og religonene ?

Hvorfor mener muslimene at slkt er helt i orden, men å tegne muhammed eller kritisere islam og muslimer, nei det må ikke gjøres og derfor må ytringsfrheten begrenses og all islamkritikk må forbys ?

Hvorfor demonstrerer muslimene mot denne latterlige filmen, mens de uten å nøle aksepterer muslimenes forfølglser og massakrer på kristne og andre minoriteter og ikke løfter en finger for å demonstrere mot det ?

Når muslimene aksepterer og støtter disse forfølgelsene med sin taushet, er dette da å vise "respekt" for andre religioner slik muslimene påstår at de gjør ?

Jeg leste nettopp i aftenposten online at en minister i pakistan har utlovet belønning for å drepe den egyptiske kopteren som laget den siste filmen som muslimene syter slik over, og spørsmålet er da hva som er verst av at en kopter laget en dårlig film om muhammed, og de pågående forfølgelsene og massakrene på koptere og andre kristne som muslimene "koser" seg med i muslimske land ?

Og hvordan kan muslimene påstå at islam er en "fredelig"religion, når alt dette pågår over mesteparten av verden i islams navn ?

Og hvorfor reagerer muslimer over hele verden med vold og demonstrasjoner mot denne filmen og vil begrense ytringsfriheten og forby all kritikk av islam, mens de aksepterer all volden, drapene,massakrene,brenning av kirker og Bibler, alle voldtektne, all tortur og all kidnapping og tvangskonvertering som muslimer selv utfører mot kristne og andre minoriteter ?

Og hvordan mener muslimene at vi da skal ha respekt for islam og muslimer ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er bra du ikke ser grunn til å drepe noen, men du er da antakelig et ganske sjeldent unntak, for drap og rop om drap og hevn er vanlig blant muslimer over hele verden når noen "krenker dem" eller ikke viser islam og dem selv den respekten de mener de fortjener.

Men hva med muslimenes forfølgelser og massakre på kristne og andre minoriteter i absolutt alle muslimske land i midtøsten, Asia og Afrika, brenning av kirker og Bibler og voldtekt og tvangskonvertering av kristne kvinner, og kvinner av andre minoriteter.

Hvorfor mener muslimene at slkt er helt i orden, men å tegne muhammed eller kritisere islam og muslimer, nei det må ikke gjøres og derfor må ytringsfrheten begrenses og all islamkritikk må forbys ?

Hvorfor demonstrerer muslimene mot denne latterlige filmen, mens de uten å nøle aksepterer muslimenes forfølglser og massakrer på kristne og andre minoriteter og ikke løfter en finger for å demonstrere mot det ?

Når muslimene aksepterer og støtter disse forfølgelsene med sin taushet, er dette da å vise "respekt" for andre religioner slik muslimene påstår at de gjør ?

Jeg leste nettopp i aftenposten online at en minister i pakistan har utlovet belønning for å drepe den egyptiske kopteren som laget den siste filmen som muslimene syter slik over, og spørsmålet er da hva som er verst av at en kopter laget en dårlig film om muhammed, og de pågående forfølgelsene og massakrene på koptere og andre kristne som muslimene "koser" seg med i muslimske land ?

Og hvordan kan muslimene påstå at islam er en "fredelig"religion, når alt dette pågår over mesteparten av verden i islams navn ?

Og hvorfor reagerer muslimer over hele verden med vold og demonstrasjoner mot denne filmen og vil begrense ytringsfriheten og forby all kritikk av islam, mens de aksepterer all volden, drapene,massakrene,brenning av kirker og Bibler, alle voldtektne, all tortur og all kidnapping og tvangskonvertering som muslimer selv utfører mot kristne og andre minoriteter ?

Nå tror jeg du tar ganske mange muslimer over en kam, som ikke burde vær der. Islam handler slik jeg ser på det: Om fred. Derfor er det ikke plass for drap, og jeg er helt enig med alle dere andre som mener å drepe noen pga en tåpelig film er bare helt idiotisk, og sprengt ut av alle proppopsjoner.

De fleste muslimer er imot drap, og vil bare leve sammen med alle andre uansett religion og livssyn, jeg har aldri i mitt liv møtt en muslim som faktisk støtter drap.

Når det kommer til den Pakistanske ministeren som oppfordrer til drap og ga ut en dusør på 600.000 kr så fikk jeg selv sjokk, det er litt som da Khomeni ga en Fatwa ut mot forfatteren av "Satanistiske vers" på 90tallet, og det skremmer meg at noen går så langt! Jeg vil selv ta sterk avstand, og jeg vil ikke bli assosiert med slike mennesker. Jeg støtter fredelige demonstrasjoner og protester; MEN ikke voldelige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du skriver jo "Muhammed (fred være med ham)". Det jeg ser når jeg ser nyhetene, er at det virker som at jo mer folk tror på Muhammed/Allah i et land, jo mer krig, bomber og granater er det i det landet. Fred er i motsatt retning av Mohammed!

Det er heller ikke til å legge skjul på at den "vellykkede Vesten" ble vellykket fordi vi ikke var muslimer. Her fikk man utført mer nyttig arbeid, siden man ikke trengte å stå opp midt på natten for å be, og ikke var innavl et problem av ekstrem betydning, så man forble mentalt oppegående.

La meg minne deg om at du bor i et land bygget av stolte og standhaftige vantro, og at det svinekjøtt (svinespekk) i fårepølsene og okserullen. Velbekomme!

Da tror jeg du ser det litt fra et rart perspektiv. Vold kommer ikke av at folk går over til Islam, og det er absolutt ikke religion som er problemet: Det er folk som er problemet, folk som ikke bruker hodet.

Lenke til kommentar

Bare la meg understreke at jeg synes disse klovnene som demonstrerte i Oslo foran USAs Ambassade ikke har noe særlig å skryte av, og at de egentlig bare skyter seg selv i foten med å rope "Obama, Obama vi er alle Osama"..

Osama Bin Laden har aldri gjort noe godt for å fremme Islam, deres meninger er rett og slett tåpelige.

Vel, det var jo ikke bare disse klovnene foran den amerikanske ambassaden som demonstrerte i Oslo, i følge aftenposten så var det også 6000 andre muslimske klovner som demonstrerte mot filmen og mot ytringsfriheten.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Raseriviruset-6998058.html

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vel, det var jo ikke bare disse klovnene foran den amerikanske ambassaden som demonstrerte i Oslo, i følge aftenposten så var det også 6000 andre muslimske klovner som demonstrerte mot filmen og mot ytringsfriheten.

http://www.aftenpost...et-6998058.html

Absolutt ikke, men jeg formulerte meg slik da jeg ble kvalm av måten de snakket på, og jeg ville ta avstand fra de spessielt da de ropte ting som "Obama, we are all Osama"..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Men hvorfor vil ikke Google fjerne filmen fra Youtube?

Vet ikke om det er noen som vil ha den fjernet.. Det er tross alt snakk om Ytringsfrihet, og selv om videoen fjernes så tror jeg ikke det stopper protesten.

Hvorfor skulle de fjerne den?

Er det ikke litt med etikk? Jeg synes det er uetisk å la den være oppe, men samtidig så er det viktig med ytringsfrihet, men vi vet alle at denne videoen bare hadde et mål.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du tar ganske mange muslimer over en kam, som ikke burde vær der. Islam handler slik jeg ser på det: Om fred. Derfor er det ikke plass for drap, og jeg er helt enig med alle dere andre som mener å drepe noen pga en tåpelig film er bare helt idiotisk, og sprengt ut av alle proppopsjoner.

De fleste muslimer er imot drap, og vil bare leve sammen med alle andre uansett religion og livssyn, jeg har aldri i mitt liv møtt en muslim som faktisk støtter drap.

Når det kommer til den Pakistanske ministeren som oppfordrer til drap og ga ut en dusør på 600.000 kr så fikk jeg selv sjokk, det er litt som da Khomeni ga en Fatwa ut mot forfatteren av "Satanistiske vers" på 90tallet, og det skremmer meg at noen går så langt! Jeg vil selv ta sterk avstand, og jeg vil ikke bli assosiert med slike mennesker. Jeg støtter fredelige demonstrasjoner og protester; MEN ikke voldelige.

Vel, det er bra at du tar avstand fra slik vold. Men hvorfor er det så mange muslimer som ikke gjør det ?

De fleste som driver med slik forfølgelse og drap på kristne og andre minoriteter er jo vanlige muslimer de også, dette er så vanlig at det kan ikke bare være snakk om "noen få ekstremister" som muslimer alltid prøver å bortforklare dete med.

Og hvordan kan i det hele tatt slikt skje om det var riktig slik muslimene påstår at islam er en "fredelig"religion ?

Og om slik vold var imot islam, hvorfor demonstrerer da ikke de "fredelige" muslimene mot det ?

Jeg diskuterte for en tid siden med en imam som ville overbevise med om at islam er en fredelig religion, etter hans mening vet jeg antakelig for mye om islam, så han klarte ikke å overbevise meg, og da kom drapstrusselen. Han beskrev i detalj hva som ville skje med meg og hvordan han skulle skjære hode av meg.

Hvordan kunne han komme med en slik trussel om det var slik at isla er en fredelig religion ?

Han var jo imam og skulle vite bedre enn de fleste hva islam er.

Jeg er helker ikke den første som har fått en slik drapstrussel. Vebjørn Selbekk fikk en hel haug med drapstrusler fra "fredelige" muslimer i Norge etter å ha trykt bilder av muhammed forige gang det var oppstyr om dette.

Og jeg spør igjen, hvrdan kan muslimene tro at vi vil ha respekt for muslimer og islam når de selv så tydelig viser at de ikke fortjener respekt og heller ikke har repekt for oss, eller for menneskeliv ?

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke alle muslimer at den skal bli fjernet? I tillegg så kjemper Det Hvite hus i USA i håp om å dempe uroen og be Google fjerne videoen.

Fordi flere og flere blir drept rundt omkring i verden på grunn av en video som Google kan lett fjerne.

Lenke til kommentar

Er ikke ofte enig med baltazaar men han har ett poeng. Det er i det minste betegnende på noe, vet ikke hva, at vi gang på gang ser store demonstrasjoner mot ytringer muslimer finner krenkende (og som selvfølgelig omfattes av ytringsfriheten) mens når det skjer mord og terroraksjoner i islams navn ser vi lite til markeringer mot dette. Hvorfor er folk så ivrige etter å markere avstand mot en så uviktig film, mens når ens egne trosfeller dreper masser av mennesker er man stille?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og om slik vold var imot islam, hvorfor demonstrerer da ikke de "fredelige" muslimene mot det ?

Flere tusen muslimer demonstrerte "fredelig" utenfor Youngstorget på fredag. Det var bare et fåtall radikale muslimer som demonstrerte uten for den amerikanske ambassaden i Oslo.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke alle muslimer at den skal bli fjernet? I tillegg så kjemper Det Hvite hus i USA i håp om å dempe uroen og be Google fjerne videoen.

Fordi flere og flere blir drept rundt omkring i verden på grunn av en video som Google kan lett fjerne.

Det er ikke pga filmen folk blir drept, det er heller pga villmenn som bruker en hvilken som helst unnskyldning for å drepe. Hvis Google skulle ha noe fjernet bør det heller være de. Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg diskuterte for en tid siden med en imam som ville overbevise med om at islam er en fredelig religion, etter hans mening vet jeg antakelig for mye om islam, så han klarte ikke å overbevise meg, og da kom drapstrusselen. Han beskrev i detalj hva som ville skje med meg og hvordan han skulle skjære hode av meg.

Hvordan kunne han komme med en slik trussel om det var slik at isla er en fredelig religion ?

Han var jo imam og skulle vite bedre enn de fleste hva islam er.

Jeg er helker ikke den første som har fått en slik drapstrussel. Vebjørn Selbekk fikk en hel haug med drapstrusler fra "fredelige" muslimer i Norge etter å ha trykt bilder av muhammed forige gang det var oppstyr om dette.

Og jeg spør igjen, hvrdan kan muslimene tro at vi vil ha respekt for muslimer og islam når de selv så tydelig viser at de ikke fortjener respekt og heller ikke ar repekt for oss, eller for menneskeliv ?

Det eneste jeg kan si i den sammenheng er WOW.. Altså hvilken "imam" var det du snakket med? Vet du navnet på denne "imamen"? Fordi jeg er veldig sikker på at det der ikke var en helt ordinær imam hvis han direkte truet deg med å halshugge deg?

Vel, det er bra at du tar avstand fra slik vold. Men hvorfor er det så mange muslimer som ikke gjør det ?

De fleste som driver med slik forfølgelse og drap på kristne og andre minoriteter er jo vanlige muslimer de også, dette er så vanlig at det kan ikke bare være snakk om "noen få ekstremister" som muslimer alltid prøver å bortforklare dete med.

Og hvordan kan i det hele tatt slikt skje om det var riktig slik muslimene påstår at islam er en "fredelig"religion ?

Personlig har jeg ikke hørt så ufattelig mye om drap osv på kristne, har hørt mest om drap på Homofile osv som jeg synes er helt sykt, jeg støtter selvfølgelig homofiles rett til å være akkurat det: Homofile. Men jeg vet ikke helt..

Men la meg understreke at jeg bare "representerer" meg selv når det kommer til Islam, og at jeg mener Islam er en fredelig religion, jeg kan ikke stå å si hva som er rett og hva som er galt; det er en imam som skal si, og slik jeg forstår det så har ikke du hatt så utrolig bra erfaring med det..

Lenke til kommentar

Fordi en av skuespillerne som deltok har anlagt søksmål.

Skuespillerne ble ført bak lyset og føler seg misbrukt. De visste ikke hva slags søppel-agenda film de egentlig medvirket i.

Ord som islam og muhammed var ikke i manuset, men har blitt dubbet inn etterpå. Det sier jo litt om personen bak filmen.

Lenke til kommentar

Flere tusen muslimer demonstrerte "fredelig" utenfor Youngstorget på fredag. Det var bare et fåtall radikale muslimer som demonstrerte uten for den amerikanske ambassaden i Oslo.

Ja, det er riktig.

Men hvorfor demonstrerte disse "fredelige" 6000 muslimene mot ytringsfriheten og ikke mot disse som vil egrense den ?

O hvorfor demonstrerer disse "fredelige" muslimene mot ytringsfriheten og vil forby det de mener er kritikk mot islam, når de samme muslimene uten vanskeligheter aksepterer forfølgelser og massakrer på kristne og andre minoriteter i muslimske land ?

Og hvis vi spør hvorfor de ikke demonstrerer og viser at de tar avstand fra slikt, så sier de at det er ikke deres sak.

Men det er jo muslimer som utfører dette i islams navn, og om muslimene mente det var mot islam så burde de jo demonstrere og protestere mot dette "misbruket" av islam.

Når det er noe de mener "krenker" dem eller islam, så er de jo veldig raske til å demonstrere.

Konklusjonen må jo bli at muslimene støtter disse massakrene, og ikke ser dem som krenkelser, hverken av dem som blir ofre for massedrapene, eller av islam.

Det var ikke mange muslimer som demonstrerte utenfor den amerikanske ambassaden i Oslo, men på verdensbasis er det ganske mange, og det er vanlige muslimer.

Det er også vanlige muslimer som ufører de nevnte forfølgelsene, brenning av kirker og Bibler og massakrene på kristne i mdtøsten.

Det er ganske enkelt så mange at muslimene kan ikke lenger bare skylde på "noen få ekstremister"

Og hva med alle drapstruslene ?

Vebjørn Selbekk fikk en hel haug av dem, sendt av "fredelige" muslimer, og jeg har også fått en her på forumet av en "fredelig"imam.

Endret av Baltazar94
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skuespillerne ble ført bak lyset og føler seg misbrukt. De visste ikke hva slags søppel-agenda film de egentlig medvirket i.

Ord som islam og muhammed var ikke i manuset, men har blitt dubbet inn etterpå. Det sier jo litt om personen bak filmen.

Det vet jeg, og det vet nok Google også. Tviler på at det er en god nok grunn.
Lenke til kommentar

Det vet jeg, og det vet nok Google også. Tviler på at det er en god nok grunn.

Ville du ikke følt deg misbrukt hvis du stillte opp på en kommersiel filmsnutt og senere oppdaget at man hadde lagt helt andre ord i din munn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...