Bollen123E Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hei. Jeg hadde problemer med det trådløse nettverket så jeg restartet routeren. Det fikset problemet men det kom ett nytt.. Problemet er at da forsvant også passordet på nettverket, og hvem som helst kan koble seg til... Noen som kan svare på hvordan jeg oppretter nytt passord og navn på nettverket? Nyttig info? : Routeren er en D-link DI - 624. Telenor nettverk. Takk på forhand! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Du må logge deg på ruteren via nettleseren. Det står skrevet på ruteren (ofte på en klistrelapp under) hva som er standard IP-adresse. Denne skriver du inn i adressefeltet og trykker enter. Brukernavn og passord står også skrevet på den, typisk admin/password osv. Endret 21. september 2012 av TMB Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Åpne en nettleser på PCen din, og skriv i adressefeltet: 192.168.0.1 (om det ikke virker, prøv 192.168.1.1) Trykk enter. Da kommer du inn på en nettside som faktisk er lagret i routeren din. Det er her du gjør alle innstillingene. Men du må først ha brukernavn og passord. Brukernavnet pleier å være admin og passordet pleier å stå tomt. Dette funker med alle datamaskiner og nettlesere, enten du foretrekker Internet Explorer, Chrome eller Firefox. Når du har logget på kan du velge nettverksnavn (ESSID). Gi den et navn du liker. Alle som søker etter tilgjengelige, trådløse nettverk i nærheten vil finne det, om du ikke velger skjult ESSID. Som kryptering skal du ikke velge WEP, men WPA2. WEP er enkel å hacke. Endret 21. september 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Det står mange forskjellige tall og koder bakpå. Skal prøve dem å se Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Mannen med ljåen. Jeg prøvde ip adressen din og det funket. men jeg klarer ikke logge inn. Nå gikk jeg inn på mibilen min og koblet til nettverket, på info fant jeg ip adressen, men når jeg skrev den inn i feltet kommer det bare opp att siden ikke er tilgjengelig.. Tips? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Du skal jo ikke bruke IP-adressen til mobilen, da prøver du å logge på mobilen...du skal inn på ruteren. Prøv passordet fra ISPen din da, kan hende at det er satt som factory password. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Jeg prøvde ip adressen din og det funket. men jeg klarer ikke logge inn. Det tyder på at du er på rett IP og prøver å åpne døra til routeren. Men du har feil nøkkel. Prøvde du Bruker: admin Passord: ? Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Hva er ISPen? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Din internettleverandør. Internet Service Provider (elns) Hos deg er det Telenor Endret 21. september 2012 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Jeg prøvde ip adressen din og det funket. men jeg klarer ikke logge inn. Det tyder på at du er på rett IP og prøver å åpne døra til routeren. Men du har feil nøkkel. Prøvde du Bruker: admin Passord: ? Prøvd med brukernamn: admin Men jeg sliter med å finn passordet.. Letet gjennom ett tonn papirer Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Igjen - har du prøvd å ha det tomt? Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 jepp. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Prøvd å la både brukernavnet og passordet være admin? Eller la passordet være password? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hei, så vidt jeg vet så leverer ikke Telenor DI-624 som standard, men leverer et multifunksjonelt modem til deg som har router også, en Zyxel eller Speedtouch modell, det er vitkig at denne er satt som modem og kun dette og at din D-Link som brukes som router. Standard brukernavn & passord for denne routeren er: User ID: admin Password: ingen / blankt På din Speedtouch / Zyxel er det: brukernavn: admin password: passord du har fått fra Telenor Det kan hende det ikke er noe i det heletatt. Det er på din D-Link du må sette det trådløse passordet, for å komme inn på den: Åpne start, skriv CMD i søkefeltet og åpne progammet ( eventuelt: start -> kjør (run) -> skriv CMD og trykk enter). I det nye svarte vinduet, skriv: ipconfig du skal da se: Default Gateway . . . . . . . . . : Men en IP-adresse som begynner med: 10.x.x.x 192.168.x.x 172.16.x.x - 172.31.x.x Det som er vanlig på D-Link routere er, 192.168.0.1 eller 192.168.1.1. Håper dette hjelper deg! Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Har prøvd alt.. I noen papirer sto det att passordet skal vere sendt til meg i posten. Men det finner jeg ikke. Ser ut til at jeg må til til den beryktede TELENOR KUNDESERVICE! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Har prøvd alt.. I noen papirer sto det att passordet skal vere sendt til meg i posten. Men det finner jeg ikke. Ser ut til at jeg må til til den beryktede TELENOR KUNDESERVICE! Vi tar et steg av gangen, hvor langt har du kommet? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Et spørsmål før du kontakter Telenor. Bruker du D-Link som primærrouter eller brukr Zyxelen du har fått? Hvis det er D-linken så skal skal standard brukernavn være: admin og passord være blankt. Default gateway skal være: 192.168.0.1 Hvis det er zyxelen, så kan du sende "passord" til 1999, og du får det tilsendt på mobilen. På den måten slipper du å kontakte kundesenteret. Default gateway er her: 10.0.0.138 Mvh Faller Endret 21. september 2012 av Faller Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Hei, så vidt jeg vet så leverer ikke Telenor DI-624 som standard, men leverer et multifunksjonelt modem til deg som har router også, en Zyxel eller Speedtouch modell, det er vitkig at denne er satt som modem og kun dette og at din D-Link som brukes som router. Standard brukernavn & passord for denne routeren er: User ID: admin Password: ingen / blankt På din Speedtouch / Zyxel er det: brukernavn: admin password: passord du har fått fra Telenor Det kan hende det ikke er noe i det heletatt. Det er på din D-Link du må sette det trådløse passordet, for å komme inn på den: Åpne start, skriv CMD i søkefeltet og åpne progammet ( eventuelt: start -> kjør (run) -> skriv CMD og trykk enter). I det nye svarte vinduet, skriv: ipconfig du skal da se: Default Gateway . . . . . . . . . : Men en IP-adresse som begynner med: 10.x.x.x 192.168.x.x 172.16.x.x - 172.31.x.x Det som er vanlig på D-Link routere er, 192.168.0.1 eller 192.168.1.1. Håper dette hjelper deg! God forklaring! ja. Jeg har speedtouch, den er modem. d-link er routeren. Når jeg gjorde det CMD greine funket det, og det kom opp IP adresse, nettverksmaske og standard gateway. Det var kun standard gateway som fungerte, men det er den samme som har fungert før. Ellers har jeg samme problemet med å logge inn.. Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Et spørsmål før du kontakter Telenor. Bruker du D-Link som primærrouter eller brukr Zyxelen du har fått? Hvis det er D-linken så skal skal standard brukernavn være: admin og passord være blankt. Default gateway skal være: 192.168.0.1 Hvis det er zyxelen, så kan du sende "passord" til 1999, og du får det tilsendt på mobilen. På den måten slipper du å kontakte kundesenteret. Default gateway er her: 10.0.0.138 Mvh Faller Primærrouter er den som sender ut trådløs nett? I såfall så er det en D-link Di-624 Men 192.168.0.1 funker ikke. Kun 192.168.1.1 Funker. Admin som brukernavn og blankt passord funker ikke. Siden bare laster seg inn på nytt når jeg trykker "enter" Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Ikke Admin, men admin Rart at nettverk endret seg bare for en restart - er det ikke en resetting du mener? Det er vel din d-link? - iåfall resett den - da kommer du inn med admin og blankt passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå