Jon S Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hei! Jeg har et utrolig irriterende problem jeg ikke blir klok på. Jeg bor i studentbolig, hvor Uninet AS er internett leverandøren. Når jeg kobler meg på routern med kabel får jeg ikke fullt nett, dvs jeg kan besøke nettsteder, men ikke logge inn på feks. spill. Det virker som om jeg har nett, men så fort jeg prøver å logge på noe, så har jeg det egentlig ikke. Det blir litt kronglete å forklare, men hovedpoenget er at jeg ikke får logget på spill når jeg er koblet til routern, men hvis jeg kobler meg direkte til veggen får jeg fullt internett. Når jeg måler netthastighet viser det at jeg har 80mb/s / 60mb/s. Jeg har kjøpt ny Router, da jeg trodde det var den gamle routern som var problemet, men det fungerer fortsatt ikke. Jeg har en samboer som også trenger nett, og vi har bare ett uttak så vi trenger router. Noen som kan begripe hva dette kan være? Når jeg er koblet til routern disconnecter jeg også fra 8-ball pool på miniclip.com, for å ta et eksempel, altså alt som krever kontakt. Den nye routern er en D-Link DIR- 606-L Håper noen der ute kan hjelpe meg, takk på forhånd! Lenke til kommentar
War Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Sikker på at du skal bruke router? Studenboliger har jo fellesrouter og en switch deler ut til alle rommene? Du trenger ikke router pga ett uttak, du trenger switch og evt en AP om du vil ha wifi. Edit, nå har du jo kjøpt router så kan du jo bruke den som switch om du slår av DHCP i den. Og setter kablen fra veggen i port 1 og ikke inn på dsl.ol (Om bygget har en fellesrouter) Endret 21. september 2012 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå