Helgiman Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Heihei! Regner med disse emnene popper opp her og der iblandt. Jeg kan altså ingenting om mobil apps men ønsker å lære å utvikle avanserte apps. Derfor søker jeg råd om steder jeg kan lese forskjellige tutorials osv. Hva anbefaler dere? FInnes det noen bøker eller lignende? :-) Som sagt vil jeg lære meg dette på fritid og vil bruke god tid om det kreves. noen som kan anbefale noen guider eller bøker der jeg kan lære om utvikling av apps ? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Har du noen bestemt plattform du vil utvikle til? Android, Windows Phone og IOs bruker tre forskjellige kodespråk. Hvis du får svart på det, så er det litt enklere å dytte deg i riktig retning Mvh Faller Lenke til kommentar
Helgiman Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 takk for kjapp respons. Målet til slutt ville være og kunne lansere en app på alle systemene. Vet du hvor forskjellige kodene er? Hvor er det i så fall best/enklest å starte? Jeg har hvertfall Windows på min telefon om det skulle være en fordel.. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 For å lansere apper til de tre plattformene trenger du å kunne tre-fire språk. Nå søkte jeg bare raskt på nett, men her er tre linker du kan lese litt mer på: IOs: http://designthencode.com/scratch/ WP: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windowsphone/develop/gg680270%28v=pandp.11%29.aspx Android: http://stackoverflow.com/questions/3316801/which-programming-languages-can-be-used-to-develop-in-android Jeg vet ikke helt konkret hvor stor forskjell det er på språkene, men det kan være lettest for din egen del å starte med WP siden du har det selv. Det kan være greit å teste en app før den gis ut for å fikse på bugs osv Mvh Faller Lenke til kommentar
Helgiman Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Ja, enig med den! Sikkert greit å starte med det. Men målet mitt er å lage en applikasjon som er på alle systemene. Ikke en hver sin for hvert system men at hvert system på en måte bruke samme database da. Har du anelse på hvor "avansert" dette er? Jeg kan ta til eksempel Wordfeud hvor Iphone brukere kan spille mot android spillere. Nå har jeg ikke ett spill som mål men noe som skal være tilgjengelig for alle. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Nå har ikke jeg laget en app før, men for at samme innhold skal være på de tre plattformene, så kreves det bare en server som alle appene kobler seg opp til og synker innholdet mot denne serveren. (I alle fall i teorien). Serveren må da også fungere som en mellomlagringsstasjon også slik at spill ikke blir avbrutt hvis en telefon mister kontakten mot serveren. Det er i alle fall min forståelse av det. Hvordan dette gjøres i praksis og hvor avansert det er aner jeg ikke! Men det er helt sikkert andre som kan si noe om kompleksiteten rundt det. Mvh Faller 1 Lenke til kommentar
Helgiman Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Setter pris på svar! Dette virker for meg som ett svært omfattende arbeid med mye lesing, pugging og mange feil. Bare å sette igang, hehe. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Bare hyggelig å kunnde hjelpe deg i riktig retning Det kan nok bli mye lesing og jobbing ja, men prøver du ikke, lærer du ikke Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå