Gå til innhold

Her er framtidens 3D-printer for hjemmet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er redd konsumerproduktprodusentene (langt ord much), kommer til å kjempe mot 3D-printere med alt de har! 3D-printere er dog noe som burde bli like vanlig som kjøleskapet elle rmikrobølgeovnen, da de er geniale! Men jeg skulle gjerne hatt et par investorer for å kunne starte en "nettbutikk" som printet ting for folk ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok penger å hente der ja frankhaugen, og det er allerede noen av disse i Norge. Dog vet ikke hvor bra det blir i det lange løp. 3D-printerne blir så billige at de store bedriftene får sin egen. Samme med vanlige brukere, bare en billig 3D-printer.

Dessuten begynner flere og flere bedrifter å bestile 3D-printing fra lavkostland til en billig penge.

Lenke til kommentar

Hva skjer når mannen i gata printer ut våpen og farlige gjenstander mon tro? Dette er noe jeg har grublet litt på, i tillegg til at piratkopiering kan få en helt ny betydning.

Våpen? Ut av plast...? Det virker ikke så farlig lenger akkurat.

Folk flest har vel tilgang til en CNC-maskin uansett? Og 3d-printerne er ikke så gode til metall uansett

Visste ikke at det var så lett å få tilgang til CNC-maskiner. Noen forslag?

Lenke til kommentar

Hva skjer når mannen i gata printer ut våpen og farlige gjenstander mon tro? Dette er noe jeg har grublet litt på, i tillegg til at piratkopiering kan få en helt ny betydning.

Fins mange våpen som er laget av plast. Dog som regel er de viktigste delene laget av bedre materiale.

Men vil tro at metal-printer blir mer vanlig i fremtiden. Så mulighetene er der.

Lenke til kommentar

Folk flest har vel tilgang til en CNC-maskin uansett? Og 3d-printerne er ikke så gode til metall uansett

Visste ikke at det var så lett å få tilgang til CNC-maskiner. Noen forslag?

Det gjelder bare å snakke med folk. En har kanskje venner som jobber i verksteder med cnc-maskiner,

og mange høyskoler og videregående skoler har det også. Sistnevnte er kanskje det enkleste.

Edit: quote-bug

Endret av Spitfire396
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jo

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...