dup Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hei, Der vi bor nå har vi ikke tilgang til kabel tv og slikt, så bruker kun internett for å streame nrk nett tv. Men jeg begynner å bli lei av å koble den bærbare på og av tv, lyd etc. Derfor ønsker jeg en enhet som kan stå dedikert for å streame nett tv. Det jeg trenger er: -Den må være billigst mulig -Wi Fi -Den må støtte streaming av nrk nett tv og tv2 sumo -Kunne kjøre full hd Det er veldig viktig at den er stabil, og ikke noe hakking. Ellers blir det til at jeg går tilbake til bærbar pc, og penger i dass. Er det noen som har gode forslag til dette behovet? Har tittet litt på raspberry pi, android tv etc, men usikker på om disse støtter streaming fra nett tv og slikt. Lenke til kommentar
culexus Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Jeg har kjørt NRK nett tv via xbmc på RPI men det fungerte litt i rykk og napp så jeg hadde ikke stolt på det. Sikkert bedre å ha en maskin med litt krefter i. Endret 24. september 2012 av culexus Lenke til kommentar
norgi Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Henge meg på her. I min tilfelle skal den kunne kjøre diverse nett Tv tjenester som kjøre på flash(og ingen xbmc plugin for de fleste for dem) Jeg tvile litt om RPI klare dette så godt. Lenke til kommentar
mortex2008 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Henge meg på her. I min tilfelle skal den kunne kjøre diverse nett Tv tjenester som kjøre på flash(og ingen xbmc plugin for de fleste for dem) Jeg tvile litt om RPI klare dette så godt. Hei! Jeg har også tenkt slik. Jeg bestilte meg en MK808 Dual Core Android 4.1 Jelly Bean TV BOX. Den ligger i samme størrelse/prisklasse (ca 65$ )som MK 802II som det er en egen tråd om her. Mulig du allerede har sett dette. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Henge meg på her. I min tilfelle skal den kunne kjøre diverse nett Tv tjenester som kjøre på flash(og ingen xbmc plugin for de fleste for dem) Jeg tvile litt om RPI klare dette så godt. Hei! Jeg har også tenkt slik. Jeg bestilte meg en MK808 Dual Core Android 4.1 Jelly Bean TV BOX. Den ligger i samme størrelse/prisklasse (ca 65$ )som MK 802II som det er en egen tråd om her. Mulig du allerede har sett dette. Ja, vi har bestilt ug802 nå. Lenke til kommentar
mortex2008 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Henge meg på her. I min tilfelle skal den kunne kjøre diverse nett Tv tjenester som kjøre på flash(og ingen xbmc plugin for de fleste for dem) Jeg tvile litt om RPI klare dette så godt. Hei! Jeg har også tenkt slik. Jeg bestilte meg en MK808 Dual Core Android 4.1 Jelly Bean TV BOX. Den ligger i samme størrelse/prisklasse (ca 65$ )som MK 802II som det er en egen tråd om her. Mulig du allerede har sett dette. Ja, vi har bestilt ug802 nå. Hvor bestilte du fra og til hvilken pris? Lenke til kommentar
norgi Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 bestilte på dealextreme, 72,30$ fri frakt. Lenke til kommentar
mortex2008 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) bestilte på dealextreme, 72,30$ fri frakt. Jeg har kikket litt på netttet etter at jeg bestilte, men jeg tror jeg beholder min bestilling av MK808 selv om det foreløpig ser ut som om det noe utfordringer knyttet til WIFI N kapasiteten på den. Fint om du legger inn din opplevelse av UG802 når du får den. Er litt spent på å høre hvordan WIFI N kapasiteten er på den og hvordan den oppleves i bruk... Endret 10. oktober 2012 av mortex2008 Lenke til kommentar
norgi Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 bestilte på dealextreme, 72,30$ fri frakt. Jeg har kikket litt på netttet etter at jeg bestilte, men jeg tror jeg beholder min bestilling av MK808 selv om det foreløpig ser ut som om det noe utfordringer knyttet til WIFI N kapasiteten på den. Fint om du legger inn din opplevelse av UG802 når du får den. Er litt spent på å høre hvordan WIFI N kapasiteten er på den og hvordan den oppleves i bruk... Ja det er også noe jeg er litt redd for, men ruteren er ikke så alt for langt unna så. Lenke til kommentar
lok1 Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Noen av dere som kan legge ut en minitest? Skal bytte ut den gamle HTPC`n selv og er på utkikk etter noe nytt! Lenke til kommentar
mortex2008 Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Noen av dere som kan legge ut en minitest? Skal bytte ut den gamle HTPC`n selv og er på utkikk etter noe nytt! Jeg venter fortsatt på min i spenning.... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg har UG802 som jeg bruker til å streame film og forskjellige online media til vha Plex. Har flashet den med custom ROM (Finless 1.4) og det fungerer fint så langt. Prøvde å få kontakt med donglen via USB->PC med en USB-kabel "nullmodem" jeg har til en tablet. Men fikk ikke kontakt med den (ingen reaksjon i enhetsbehandling). Er det noen som vet hvilken kabel man må ha? Mulig jeg har tabbet litt her og at det er micro_USB som brukes til kommunikasjon med PC? Bruker et trådløst minitastatur med pekeplate til å styre UG802. Det er litt "jalla" å styre android uten pekeskjerm. Jeg har lest at man kan bruke RK3066-chipen som er i disse til miracast. Dvs at med en custom ROM så vil det være mulig å streame fra telefon eller nettbrett og speile det på TV via donglen. Da vil man få mye bedre kontroll over det man skal gjøre på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå